به گزارش ایرنا، مریم حضرتی روز چهارشنبه در آیین قدردانی از پرستاران زنجانی افزود: پرستاران خبره در بخش های مختلف برای آموزش در سطح کشور به این معاونت معرفی و بعد از گذراندن سه دوره آموزشی تخصصی برای امداد بعد از وقوع بحران ها، به طور وسیع، سریع و مطلوب آماده خواهند بود.
وی با بیان اینکه پرستاران در همه دنیا قداست و پاکی خاصی دارند، اظهار کرد: برای گسترش پرستاری در نظام درمانی کشور، 194 دانشکده پرستاری با نزدیک 2 هزار عضو هیات علمی مشغول تربیت پرستار هستند.
وی خاطرنشان کرد: امسال 2 هزار و 500 مقاله علمی بین المللی مرتبط با پرستاری در کشور تولید شده و بیش از 30 مجله علمی داخلی در این حوزه فعالیت می کنند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: یکی از دغدغه های مدیران ارشد وزارت بهداشت، رفع مشکل پرداخت حق و حقوق و معوقات کادر درمانی از جمله پرستاران بوده که این موضوع بطور مستقیم با طلب این وزارتخانه از بیمه های درمانی مرتبط است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به پرستار جامعه نگر در سیاست های درمانی، گفت: 10 درصد افراد نیازمند به پرستاری در بیمارستان ها بستری هستند، 90 درصد افراد در بستر جامعه قرار داشته و نیازمند توجه پرستاران جامعه نگر هستند.
این مسئول تاکید کرد: بسیاری از سالمندان بیمار نیستند و نیاز به بستری ندارند، اما نیاز به پرستاری و توجه دارند، همچنین ایران نیز تا 30 سال آینده جمعیت سالمند بسیاری خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، از مجموع عملکردهای پرستاران در نرم جهانی، 191 عملکرد پرستار با مشارکت پزشک و 11 عملکرد ایشان به طور مستقل است.
همه ساله سالروز ولادت حضرت زینب (س) که روز پرستار نامیده شده است، توسط زیرمجموعه های وزارت بهداشت گرامی داشته می شود، حضور معاون پرستاری این وزارت در زنجان نیز به همین منظور بود.
در پایان این مراسم از 50 پرستار نمونه استان زنجان قدردانی شد.
8068/3216
خبرنگار: سجاد کریمی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.