محمدهادی کاظمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان خاطی، بعداز ظهر جمعه دستگیر شدند و از آنان لاشه 2 قطعه کبک و یک سر خرگوش به دست آمد.
وی اظهار کرد: یک قبضه سلاح شکاری قاچاق ته پر تکلول، یک قبضه سلاح شکاری دولول، یک قبضه سلاح شکاری تکلول، 29 تیر فشنگ ساچمه و یک عدد پوکه فشنگ از این چهار شکارچی غیرمجاز که بومی منطقه بودند کشف و ضبط شد که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی این شهرستان شدند.
به گزارش ایرنا، 22 دی جاری 2 شکارچی خرگوش در منطقه شکار ممنوع شهرستان ابهر در حین پروژکتورکشی دستگیر شدند و یک قبضه سلاح شکاری ته پر تکلول، یک قبضه سلاح شکاری پنچ تیر پران، 10 تیر فشنگ ساچمه و یک دستگاه پروژکتور از این 2 شکارچی غیرمجاز به دست آمد.
21 دی جاری نیز 2 شکارچی متخلف بومی حین شروع به شکار خرگوش در دام محیط بانان گرفتار شدند و 2 قبضه سلاح شکاری ته پر دولول و چهار تیر فشنگ ساچمه از آنان کشف شد.
روز هفتم ماه جاری نیز محیط بانان این منطقه 2 شکارچی متخلف غیربومی را در حین پروژکتورکشی برای شکار خرگوش را مشاهده و آنها را دستگیر کردند.
از این شکارچیان متخلف نیز 2 قبضه سلاح شکاری ته پر تک لول مدل چخماقی، 79 تیر فشنگ ساچمه، یک تیر فشنگ چارپاره و یک دستگاه پروژکتور به دست آمد.
کاظمی تاکید کرد: با توجه به اینکه خرگوش ها زنجیره غذایی گرگ ها را تشکیل می دهند بنابراین این گونه جانوری وحشی و درنده باتوجه به محدود شدن این منبع مهم غذایی به منظور تغذیه به حریم انسان ها نزدیک و ترس و وحشت اهالی روستاها را موجب می شوند.
وی از عموم مردم این شهرستان خواست در صورت مشاهده شکارچیان بلافاصله مراتب را با شماره تلفن 51 -35215050 در میان بگذارند تا اقدامات لازم به منظور دستگیری متخلفان شکار از سوی محیط زیست شهرستان ابهر صورت گیرد.
کاظمی، جریمه هر سر خرگوش را سه میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: شکارچیان خاطی در صورت شکار این جانور، باید به تعداد هر سرخرگوش شکار شده مبلغ 300 هزار تومان به عنوان ضرور و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد کرد.
در هشت ماه امسال لاشه هفت سر خرگوش از شکارچیان غیرمجاز در این استان به دست آمد و در این رابطه نیز قریب به 20 شکارچی خاطی دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع ذیربط تحویل شدند.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.