به گزارش ایرنا، اسدالله قمری نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افزایش گردشگر در این حوزه نیازمند توجه جدی بخش دولتی و خصوصی در این موضوع است.
استاد عکاسی نجومی تاکید کرد: به خاطر آلودگی های هوا در شهرهای بزرگ، امکان مشاهده زیبایی های آسمان در شب میسر نیست، به همین خاطر مکان های کم نظیری را در اطراف زنجان برای عکاسی نجومی و دیدن این زیبایی شناسایی کرده ایم.
مدیر کارگاه ها و نمایشگاه های عکاسی نجومی 'جهان در شب' در ایران گفت: برای جذب گردشگر جهت مشاهده و ثبت زیبایی های آسمان در این نقاط به زیرساخت های ابتدایی مانند راه دسترسی و سرویس بهداشتی احتیاج است.
قمری نژاد افزود: پیگیری های زیادی در این رابطه انجام شده، اما تا این لحظه هیچ کدام محقق و به نتیجه ای نرسیده است.
وی با تشریح اهمیت برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های عکاسی نجومی، خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد عکاسان نجومی حال حاضر ایران، از دل همین کارگاه های عکاسی بیرون آمده اند.
مدیر کارگاه ها و نمایشگاه های عکاسی نجومی 'جهان در شب' در ایران اظهار داشت: با توجه به پیشرفت های بسیار در حوزه عکاسی نجومی، امروز ایران در این بخش حرف برای گفتن زیاد دارد و یکی از مدعیان در جهان به شمار می آید.
وی تصریح کرد: هنوز نتوانستیم آگاهی کافی در این حوزه را برای مردم زنجان ایجاد کنیم، بنابراین رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی این رویداد بزرگ دارند.
به گزارش ایرنا، مدیر کارگاه ها و نمایشگاه های عکاسی نجومی 'جهان در شب' در ایران از برگزاری هفتمین کارگاه و نمایشگاه عکاسی نجومی پروژه بین المللی 'جهان درشب' (TWAN) در زنجان از 2 تا 4 اسفند سال جاری خبر داد.
علاقه مندان تا پایان دی جاری فرصت دارند نسبت به ثبت نام برای حضور در این رویداد فرهنگی و هنری اقدام کنند.
پیش از برگزاری هفتمین کارگاه و نمایشگاه عکاسی نجومی پروژه بین المللی 'جهان درشب' (TWAN) در اسفند امسال، یک کارگاه یک روزه برای آشنایی مخاطبان با مباحث کلی عکاسی نجومی طی ماه بهمن برای مخاطبان در زنجان دایر می شود.
در هفتمین کارگاه پروژه بین المللی 'جهان درشب' عکاسان نام آشنای داخلی و خارجی همچون بابک امین تفرشی( مدیر و موسس TWAN)،ساکن آمریکا و عکاس نشنال جئوگرافیک، جف دای( عضو TWAN) از چین، استفان گیزارد (عضو TWAN) از آلمان، اسدالله قمری نژاد (پیشکسوت عکاسی نجومی کشور)، امیر حسین ابوالفتح (عضو TWAN) و طاها قوچکانلو ( عکاس آسمان شب) تجربه های پیرامون عکاسی نجومی را به مخاطبان ارائه خواهند کرد.
نخستین دوره این کارگاه بین المللی عکاسی نجومی در سال 1388 همزمان با سال جهانی نجوم در زنجان برگزار شد.
پس از آن طی سال های گذشته تا امسال، زنجان میزبان هرساله این کارگاه بین المللی عکاسی نجومی شده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.