هدایت صفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سه هزار و 261 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند استان زنجان در 9 ماهه امسال پرداخت شده که از این تعداد 2 هزار 715 فقره در قالب تسهیلات کارگشایی و قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت با مبلغ 6 میلیارد و 265 میلیون تومان پرداخت‌ شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 105 درصد رشد داشته است.
وی یادآوری کرد: بر اساس اسناد بالادستی جذب سپرده خیران در قالب سپرده‌های خرد و کلان و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به نیازمندان از ماموریت‌های مهم این صندوق بشمار می‌رود و اقداماتی در این بخش انجام گرفته است.
صفری افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده برای 546 فقره وام اشتغال با مبلغ پنج میلیاردو 614میلیون تومان تسهیلات اشتغال از طریق صندوق امداد ولایت استان زنجان به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند پرداخت شده که از نظر حجمی 94 درصد و از نظر ریالی بیش از 160 درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان زنجان ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در حوزه قرض‌الحسنه و پیوند فعالیت‌های صندوق امداد ولایت با فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به ‌منظور جاری شدن منابع مردمی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان از برنامه‌های این صندوق در این استان است.
وی بیان کرد: قرض الحسنه راهکار مناسبی برای رفع مشکلات نیازمندان جامعه بشمار می رود وصندوق قرض الحسنه امداد ولایت زنجان در 9 ماهه امسال فعالیت های خوبی در زمینه اعطای وام به مددجویان انجام داده که تامین هزینه های درمانی، تامین و تعمیرات مسکن، کمک به ازدواج، اشتغال تحصیل، بدهی، لوازم منزل و دیه جرایم غیر از اقدامات این صندوق بوده است.
صفری افزود: همه خدماتی که در بانکهااز قبیل افتتاح حساب سپرده، صدور آنی کارت عابر بانک، عضویت در سیستم شتاب و درگاههای اینترنتی توسط این صندوق به مشتریان ارائه می شود و در این میان همه افراد حقیقی می توانند در این صندوق افتتاح حساب کنند که در مدت یاد شده بیش از 24 هزار و 348 فقره حساب در صندوق امداد ولایت استان زنجان افتتاح شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه انسجام و همگرایی در بخش‌های مختلف کمیته امداد استان زنجان باید شکل ‌گرفته و در حوزه کارکردی این نهاد اثربخش شود تقویت صندوق امداد ولایت موجب تقویت حوزه‌های اجرایی و حمایتی کمیته امداد شده و کارکردهای بخش‌های خدمت رسان این نهاد را ارتقا می‌دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.