حمید رضا حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی معاونت شهرسازی شهرداری زنجان دستورالعمل اجرای نما و سیمای شهر زنجان تهیه و بر این اساس مقرر شده نقشه های نما منطبق با دستورالعمل مذکور در کمیته مربوطه بررسی می شود.
وی یادآوری کرد: کارشناسان نیز در این کمیسیون موظف هستند نقشه ها را با دستورالعمل اعلام شده منطبق کرده و علاوه بر آن نظارت و کنترل های لازم در اجرا را نیز لحاظ کنند.
حمیدی هدف از این اقدام را ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و با تاکید بر حفظ هویت معماری ایرانی اسلامی در تمامی نقاط شهر به ویژه بافت مرکزی شهر ذکر کرد.
وی بیان کرد: بحث مبلمان شهری و ساماندهی تابلوهای شهری به عنوان مکمل این طرح باید در دستور کار قرار گیرد که این مهم به ارتقای سیمای منظر شهری منتهی شود.
این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: نمای ساختمان، سطح اشغال و تراکم ساختمانی (تعداد طبقات ساختمانی) و مبلمان و تابلوی های شهری از عوامل کیفیت تاثیر گذار در سیما و منظری شهر هستند و در این ارتباط شهر زنجان وضعیت نامناسبی دارد.
وی یادآوری کرد: یکی از عوامل تاثیر گذار در سیمای مبلمان شهری مرتبط با علائم ترافیکی است این موارد در اغلب کشورها در کف خیابان ها درج و موجب زیبایی و کاهش اغتشاشات بصری می شود و این در حالی است که این موارد در کشور به صورت ایستاده استفاده می شود.
حمیدی افزود: هم اکنون ضعف در سیستم آموزشی موجب شده فارغ التحصیلان رشته های مختلف از جمله معماری و شهرسازی آموزش تئوری را فرا گرفته و در عمل با مشکلاتی مواجه باشند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان خاطرنشان کرد: البته در این میان فارغ التحصیلان کار آزموده و متبحری نیز در رشته های یاد شده وجود دارند که از دانش و اطلاعات کافی برخوردار هستند اما همچنان در این حوزه ضعف هایی وجود دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.