احد یاغموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تحلیل ها، میانگین دمای بیشینه هفته اول دی شهر زنجان طی 40 سال گذشته 4.1 درجه بوده و همین دما در زمان مشابه، دی امسال 12.9 درجه ثبت شده است.
وی اظهار کرد: این در حالی است که دمای بیشینه هفته اول دی شهر زنجان در سال 92، با منفی 7.3 درجه سردترین هفته اول دی این شهر در 40 سال گذشته بوده است.
یاغموری افزود: میانگین دمای حداقل شهر زنجان نیز در 40 سال گذشته منفی 5.6 بوده و این میزان در هفته اول دی امسال 3.3 درجه ثبت شده است.
وی یادآوری کرد: این در حالی است که کمینه دمای هفته اول دی سال 92، منفی 18.8 درجه بوده که یخبندان شدید و بی سابقه ای را به دنبال داشت.
این مسئول ادامه داد: در مجموع دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در هفته اول امسال در مقایسه با 40 سال گذشته 9 درجه گرمتر و بی سابقه بوده است.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی بر کاهش تدریجی دما در روزهای پایانی هفته جاری، در مجموع گرمای بی سابقه ای طی نیمه اول دی در این استان حاکم خواهد شد.
به گفته یاغموری، تغییرات اقلیم و افزایش ناگهانی دمای هوا تاثیرات نامطلوبی را بر روند بارندگی در سطح جهانی و ایران برجای گذاشته و مشکلات متعددی را موجب شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.