به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه ها نماز جمعه شهر ابهر، افزود: 9 دی 1388 یکی از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است که در این روز ملت ایران بر یک فتنه بزرگ غلبه کردند و توانستند با بصیرت، همدلی، وحدت و صبرشان در برابر جریان های باطل و غرب گرا، در جبهه حق قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته است، اظهار کرد: حضرت علی (ع) در خطبه 151، 93، 2و 50 نهج البلاغه پرده از فتنه ها برداشته و از عوامل آن سخن گفته است که در زمان فتنه آن چنان آشفتگی سراسر جامعه را فرا می گیرد که گریز از آن بسیار دشوار می شود.
امام جمعه ابهر تصریح کرد: یکی از راه های نجات از فتنه، قانون گرایی، تبعیت از عالمان ربانی و حمایت امت از رهبر سپس پرهیز از خود سری و توجه به نصیحت و راهنمایی مصلحان است.
وی یادآور شد: سر سختی، فرعون گرایی، غرور بیجا و خود بزرگ بینی از عوامل و موانع پذیرش راه درست است، سران فتنه در سال 1388 به همین علت که از قانون عبور کردند و به نصیحت ناصحان توجه نکردند و در نهایت خود را بین ملت و خدا روسیاه کردند، امروز تعجب از افرادی است که عبرت نمی گیرند و خود را با سران فتنه به جامعه معرفی می کنند.
حجت الاسلام رحیمی ابراز کرد: در روزگار فتنه، هرگروه و جناحی می کوشد تا افکار عمومی را به خود جلب و حقانیت خود را ثابت کند در زمان های قبل که امکانات خبری و اطلاع رسانی و شبکه های بین المللی خبری وجود نداشت، طرف های درگیر و صاحبان فتنه عده ای جارچی، خبرچین و خبرگزار را به خدمت می گرفتند و از امکانات اطلاع رسانی آن زمان که مهم ترین آن نقاط حساس بازار و مجتمع های مردمی بود، استفاده می کردند.
وی خاطر نشان کرد: بنابراین در شرایط فتنه، از بنگاه های خبرپراکنی و رسانه های گروهی و جمعی مغرض باید حذر کرد و با شنیدن یک خبر یا انتشار یک مقاله و یا یک مطلب نباید تحت تاثیر قرار گرفت و ناسنجیده وارد کارزار و موضع گیری شد.
7324/6085
خبرنگار:اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.