به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان ، حجت الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره بصیرت غیر تمرکزی فرماندهی انتظامی استان زنجان، با تاکید براینکه ولایت فقیه ستون خیمه گاه انقلاب است به ویژگی های کار پلیس اشاره کرد و افزود: این دوره ها ارزشمند است و از جمله نکاتی که در قرآن کریم بر آنها تاکید شده عقل، بصیر و بصیرت است و دوره های بصیرت موجب تقویت اراده، افزایش معنویت، رفع مشکلات و تشخیص حق از باطل می شود.
وی با بیان اینکه ناجا کارهای خوبی را شروع کرده که برگزاری چنین دوره هایی، نمونه ای از این کارها است، اظهار کرد: وقتی متدینین و مظلومان پلیس را می بینند باید احساس آرامش کنند و خائنان و افراد شرور نیز با دیدن شما لرزه بر اندامشان بیفتد و این نیز وقتی حاصل می شود که طرفدار هیچ جناحی نباشید.
حجت الاسلام خاتمی افزود: وقتی لباس مقدس پلیس بر تن شما است تعهد اخلاقی و شرعی این است که حب و بغض قلبی، مال خودتان و رفتار، کردار و عملکردتان برای امنیت جامعه باشد.
وی با تاکید براینکه مردم از عملکرد پلیس رضایت دارند، تصریح کرد: نیروی انتظامی در قلب مردم جای دارد و رضایتمندی مردم، رضایتمندی خداوند متعال از زحمات و تلاش های شبانه روزی شما عزیزان را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه زنجان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند 'کسی که با روح زمان آشنا باشد، شرایط را درست درک کند فرصتها را بشناسد و تهدیدها را ببیند این را می گویند عالم به زمان، عالم به شرایط و آگاه به موقعیت' گفت: کسی که بصیرت داشته باشد درست تصمیم می گیرد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، بصیرت یعنی حرکت بجا، به موقع و به اندازه.
وی با اشاره به ابعاد موقعیت شناسی و زمان شناسی در جوامع بشری افزود: در بحث رفتارهای فردی و اجتماعی از همان شروع اجتماعات بشری، متناسب با فرهنگ آن جامعه مساله موقعیت شناسی و زمان شناسی وجود داشت.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه حکومت ها و سازمانها برای ادامه حیات خود نیاز به زمان شناسی و موقعیت شناسی دارند و باید آن را رعایت کنند اظهار کرد: آنچه این مسائل را در ارتباط با ما متفاوت می کند این است که انجام این وظایف برای ما تکلیف شرعی می باشد.
وی تصریح کرد: شرع به ما توصیه می کند آگاهانه و هوشیارانه به مسائل بنگریم ، عالم به زمان باشیم و با شرایط به اقتضاء زمانه پیش برویم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان به نمونه هایی از فتنه ها و دشمنی ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی از جمله فتنه های سال های 78 و 88 اشاره کرد و افزود: دشمنان با ایجاد فتنه در میان قومیت ها و اختلافات دینی و مذهبی و به میان کشیدن این مسائل می خواهد حکومت ایران را تضعیف کند.
فرمانده انتظامی استان زنجان نیز، لازمه خدمت صادقانه در ناجا را داشتن بصیرت عنوان کرد و گفت: افراد با بصیرت می توانند خدمتی خوب و مناسب برای جامعه داشته باشند.
سردار علی آزادی با بیان اینکه همه ساله دوره های بصیرت در 2 سطح 'کشوری و استانی' برگزار می شود افزود: اگر به عنوان نیروهای مسلح، بینش سیاسی و بصیرتی خود را ارتقا نیابد در این صورت نمی توان در کارها موفق شد.
وی به فتنه های گذشته در کشور اشاره و اظهار کرد: فتنه ها در آینده نیز خواهد بود و استکبار جهانی دنبال این است که در نظام اسلامی اختلاف ایجاد کند که با توجه به مقابله و پیشگیری از این مسایل، پلیس جمهوری اسلامی ایران در مقابل فتنه گران قرار دارد و باید بینش خود را بالا ببرد.
آزادی با یادآوری اینکه، فتنه گران در فتنه سال 88 با هدف سرنگونی نظام، به اصل نظام، ولایت فقیه و عاشورا، حمله کردند و با این کار موجب خوشحالی دشمنان شدند افزود: ما اگر بخواهیم انقلاب و نظام را حفظ کنیم باید بصیریت خود را ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: همه باید به عنوان بخشی از نیروهای مسلح همواره باید آماده باشیم و در کنار سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و سازمان های حفاظتی و امنیتی و مراجع قضایی با هدایت روحانیون بتوانیم پیرو واقعی اسلام و ولایت فقیه و مقام معظم رهبری باشیم.
6084/8068
دریافت کننده: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.