مهرداد محبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علت کاهش ظاهری معاملات بورس، به تغییر بستر معاملاتی بر می گردد.
وی یادآورشد: معاملات به سمت آنلاین شدن حرکت می کند، در حالی که در بستر قبلی، صاحب سهام به کارگزار مراجعه می کرد و و پس از تکمیل فرمی، فرم به دست معامله گر می رسید و معامله از طریق سیستم خرید و فروش انجام می شد.
محبی اظهار کرد: نزدیک سه سال از ایجاد بستر آنلاین معاملات سپری شده است و خود شخص می تواند پشت سیستم معامله را انجام دهد، این کار سرعت، امنیت و شفافیت را افزایش داده است.
مدیرعامل بورس منطقه ای زنجان گفت: با این حال بتدریج آمار قابل انتشار کاهش پیدا می کند و فقط آماری که در سیستم گذشته ثبت و از طریق کارگزار انجام می شود، قابل انتشار است.
محبی ادامه داد: آمار حقیقی بورس در حقیقت همان مجموع اطلاعات مجموع معاملات آنلاین و معاملات کارگزاران محسوب می شود ، اما این سامانه آماری در دسترس نیست و آماری که منتشر می شود، آماری است که کارگزار در اختیار دارد.
مدیرعامل بورس منطقه ای زنجان گفت: به علت نبود آمار درست و کامل در اختیار، نمی توان تحلیل درستی هم از وضعیت بازار و معاملات بورس داشت.
وی تاکید کرد: این موضوع مختص زنجان نیست و تمامی استان ها با این مساله درگیر هستند.
طی هشت ماه گذشته سه میلیارد و 75 میلیون سهم در بورس این استان خرید و فروش شد.
ارزش سهام خرید و فروش شده در هشت ماه گذشته در بورس این استان به پنج هزار و 809 میلیارد ریال رسید.
ارزش چهار میلیارد و 387 میلیون ریال سهم خرید و فروش شده در هشت ماه سال گذشته به هشت هزار و 498 میلیارد ریال می رسید.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.