صفی‌ الله کرامتی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از وقوع زلزله چهارشنبه شب تهران و البرز که در شهرستان های ابهر و خرمدره از توابع استان زنجان نیز به صورت ضعیف احساس شد، مدیریت بحران زنجان به دستگاه های خدمات رسان آماده باش مجدد داد تا در صورت نیاز به یاری و کمک این 2 استان زلزله زده بشتابند.
وی اظهارکرد: زلزله غیرقابل پیش بینی است و برای کاهش اثرات مخرب آن نیاز به درایت و هوشیاری عموم مردم است و از آنان انتظار می رود هنگام وقوع زلزله به بیرون از منزل فرار نکنند بلکه برای درامان ماندن از خطرات و تهدیدات، در نقاط امن ساختمان ها (اطراف ستون های وسط ساختمان) پناه بگیرند و از قرار گرفتن در زیر لوستر و کنار درب ها و پنجره های شیشه دار خودداری کنند.
کرامتی با تاکید براینکه اگر ساختمان ها مقام باشند احتمال خطر نیز کمتر خواهد بود، افزود: بافت های فرسوده به هنگام وقوع زلزله خطرناک هستند و انتظار می رود صاحبان این ساختمان ها از تسهیلات درنظرگرفته دولت استفاده کرده و نسبت به مقاوم و یا نوسازی منازل خود اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: کسانی که قصد مقاوم سازی ساختمان های خود را دارند می توانند از تخفیفت 90 درصدی صدور پروانه و تخفیفات مناسب در طراحی نقشه و محاسبات، بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، زلزله 5.2 ریشتری حدود ساعت 23:30 چهارشنبه استان های البرز و تهران را لرزاند که کانون این زمین لرزه بین ملارد و مشکین دشت البرز اعلام شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.