سرهنگ علی اصغرشیرمحمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: لازم است رانندگان هنگام تردد در جاده های زنجان خودروهایشان را به زنجیرچرخ و دیگر وسایل ایمنی زمستانی مجهز کرده و از سالم بودن سیستم فنی و گرمایشی، لاستیک ها و برف پاک کن ها مطمئن شوند و هشدارهای پلیس راه را جدی تر بگیرند.
وی بر لزوم رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده ها تاکید و اظهار کرد: در زمستان بدلیل بارش برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کرده و جان خود و دیگران را با خطر مواجه نکنند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: از امروز طرح ترافیکی عملیاتی زمستان 96 در زنجان و با هدف ایمنی بهتر و بیشتر در مسیرهای ارتباطی این استان کلید خورد و تا 20 اسفند نیز ادامه خواهد داشت.
شیرمحمدی افزود: عوامل پلیس راه زنجان نیز در قالب 65 واحد گشتی در جاده های استان زنجان بویژه گردنه ها و مناطق برفگیر و کوهستانی مستقر و نسبت به ارایه خدمات اقدام خواهند کرد.
وی اظهار کرد: بیش از یکهزار و 500 نفر در قالب تیم و پایگاه ها، از سوی دستگاه های امدادرسان استان زنجان در طول اجرای این طرح بصورت شبانه روزی بویژه هنگام بارش برف و وقوع کولاک، آماده ارایه خدمات به رانندگان و سرنشینان وسایط نقلیه خواهند بود.
به گزارش ایرنا، این طرح امروز دوشنبه /20 آذر/ با رژه خودرویی پلیس راه و راهور و دیگر دستگاه های امدادی و خدمات رسان در محوطه ستاد فرماندهی استان واقع در بلوار 22 بهمن و با رمز یا رسول الله آغاز شد و تا 20 اسفند سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.
استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی و روستایی است.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.