رضا اژدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به نزدیکی فصل زمستان، زمین پیست اسکی پاپایی زنجان، تسطیح، سنگ ها جمع آوری، شیب های تند اصلاح، دستگاه های بالابر رگلاژ، فنس های نگهداری برف ترمیم و خاکریزی و آماده سازی دستگاه برف کوب انجام شده است که در صورت بارش برف به ارتفاع 10 تا 15 سانتیمتر، راه اندازی خواهد شد.
وی اظهارکرد: با به زمین نشستن هشت سانتیمتری برف در پیست اسکی پاپایی زنجان، این هیات، بزودی زیرسازی های لازم را انجام خواهد داد تا بلافاصله با آغاز بارش های زمستانی، اسکی بازی در این پیست آغاز شود.
اژدری، افزود: اگر با بارش نخستین برف با ارتفاع هشت سانتیمتر به بالا، زیرسازی های پیست درست انجام گیرد و زمین و لایه زیرین برف یخ بزند در این صورت ماندگاری برف بیشتر شده و علاقه مندان به اسکی می توانند زمان بیشتری برای اسکی کردن داشته باشند.
وی، بارش برف هشت سانتیمتری در پیست پاپایی زنجان را ایده آل خواند و ادامه داد: امروز /شنبه 18 آذر/ هیات اسکی زنجان با استفاده از دستگاه برف کوب، زیرسازی در منطقه اسکی ویژه اسکی بازان مبتدی را انجام خواهد داد.
رئیس هیات اسکی استان زنجان از پیست های اسکی تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به عنوان قدیمی ترین پیست ها در کشور یاد کرد و افزود: پیست پاپایی زنجان نیز جزو پیست های قدیمی بوده و نخستین دستگاه بالابر مدل پوما که ساخت کشور فرانسه است در سال 1348در این پیست نصب و راه اندازی شده است.
اژدری با بیان اینکه فعالیت هیات اسکی در زنجان از دهه 30 در منطقه پاپایی زنجان آغاز شد و با نصب دستگاه بالابر به طور عملی هویت پیدا کرد و به عنوان یک پیست اسکی در سطح کشور شناخته شد اظهارکرد: این پیست در واقع هویت ورزش زنجان است و درتمام جهان پیست های قدیمی را به عنوان یک هویت حفظ و نگهداری کرده و برای فراموش نشدن پیست، برف سازی انجام و فستیوال برگزار می کنند.
وی یادآور شد: هر سال در فصل آغاز اسکی کارگاه های آموزشی تشکیل می شود تا مربیان به صورت تئوری با اطلاعات نوین فدراسیون جهانی اسکی آشنا شوند.
اژدری قله پیست پاپایی زنجان را 2 هزارو 113 متر اعلام و تصریح کرد: این پیست در زمان خود، جزو بهترین ها بود و با توجه به نزدیکی به شهر زنجان، مشکلی به لحاظ مسافت برای فعالیت ورزشکاران و علاقه مندان به اسکی نیست.
وی در پایان از تعامل مناسب و خوب واحدهای یگان امداد، یگاه ویژه و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی که همواره در فصل اسکی در برقراری و حفظ امنیت و فرهنگ سازی در پیست اسکی پاپایی زنجان اقدام می کنند قدردانی کرد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.