شهلا حسنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تمام آموزش های ارائه و برنامه ریزی شده این مرکز با هدف ایجاد نگرش آینده و توسعه نگر است و تلاش می شود تا نگاه جدیدی میان شرکت کنندگان ایجاد شود.
وی یادآورشد: این آموزش ها به سه گروه مدیران، کارکنان دولت و بخش خصوصی که مسئولیت اجرای برنامه های دولتی را بر عهده دارند ارائه می شود.
حسنی اظهار کرد: به حتم اثرگذاری این آموزش ها و دوره ها در کوتاه مدت مشاهده نمی شود و باید منتظر ثمره آن در بلند مدت بود.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: در حقیقت این آموزش ها به کسانی ارائه می شود که از نظر این مرکز تاثیرگذاری بیشتری می توانند در روند توسعه و ایجاد نگرش آینده محور داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: نمی توان انتظار معجزه از این آموزش ها داشت؛ همین که هر شخصی در هر پست و مقامی کار و مسئولیت خود را به درستی انجام دهد، گامی برای بهبود آینده برداشته است.
حسنی تاثیر آموزش در بهبود فرآیندها و عملکردها را 10 درصد خواند و سنجش نگرش را سخت ترین کار ممکن در میزان اندازه گیری تاثیرگذاری آموزش ها برشمرد.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تمام تلاش این مرکز استفاده از اساتید مجرب، زبده و صاحب نام در سطح ملی بود و هست و همه دوره ها با فراخوان عمومی و رایگان برگزار شده و در صورتی که شخصی هزینه ای پرداخت کرده بابت دریافت گواهی حضور بوده است.
وی در زمینه پژوهش به ایجاد کمیته آپ فن در سطح استان از 2 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در برنامه بودجه سال 95 و 96، بنا شده است که یک درصد کل بودجه تملک دارایی های هر استان صرف انجام پروژهش های توسعه ای و کارآمد شود.
حسنی ابراز کرد: بر همین اساس کمیته آپ فن پس از شناسایی و دریافت نیازهای پژوهشی دستگاه های استانی، اقدام به انتشار فراخوان، سپس دریافت پروپوزال، بررسی آنها و در نهایت تایید طرح های نهایی برای اجرای پروژه های پژوهشی گره گشا می کند.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: این روند شاید به نظر زمان بر برسد اما در حقیقت فرصت عادلانه ای برای بررسی تمام پرپوزال ها و انتخاب بهترین و کارآمدترین طرح ها را فراهم می سازد.
وی اضافه کرد: امسال از 17 دستگاه 22 پروژه پژوهشی دریافت شد تا چها میلیارد و 66 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده با نظر آپ فن صرف طرح های منتخب از میان 85 طرح رسیده شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.