به گزارش ایرنا، آمارهای ارائه شده مسمومیت های ناشی از منواکسید کربن و مرگهای ناگوار در سال بویژه سرد سال بیانگر بی توجهی به نکات و علائم آن حکایت دارد که در این میان با فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی که به طور عمده گازسوز هستند، خطرات ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن را به میزان زیادی افزایش می دهد.
منواکسید کربن گازی بی رنگ، بی بو و بدون طعم و غیر محرک است که در اثر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل، دود اگزوز اتومبیل و ذغال چوب حاصل می شود.
علیرضا زراعتچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هشت ماهه امسال بیش از 22 هزار و 866ماموریت توسط نیروهای اورژانس استان زنجان طی هشت ماهه سال جاری انجام گرفته است.
وی یادآوری کرد: از مجموع ماموریتهای انجام گرفته 16 هزار و262ماموریت شهری و پنج هزار 642ماموریت نیز جاده ای بوده که در مجموع 15 هزار و 791 نفر به مراکز درمانی اعزام شدند.
زراعتچی افزود: بر این اساس 2 هزار و 401 نفر در محل حادثه درمان شدند و تعداد زایمان در داخل آمبولانس2 مورد بوده و علاوه بر آن هشت هزار و 565 مورد مشاوره به بیماران اورژانسی انجام گرفته است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: طی مدت یاد شده در ماموریت های غیر تصادفی بیماران به مشکلات قلبی به تعداد 10 هزارو 69 مورد، و مشکلات تنفسی با 571 مورد زسیدگی شده است.
وی خاطر نشان کرد: طی هشت ماهه امسال توسط اورژانس هوایی استان نیز تعداد 57 ماموریت انجام گرفت که 81 نفر خدمات دریافت کردند که از این تعداد 13نفر را بیماران سکته مغزی موارد دیگر نیز سوختگی،سقوط،تصادفی شامل می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون زمان حضور اورژانس در محل حادثه در جاده های اصلی استان زنجان حدود 11 دقیقه و داخل شهرها 5 تا 6 دقیقه است و در این ارتباط استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.