سیامک اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان اعلام فراخوان سازمان انتقال خون کشور مبنی بر نیاز مبرم به گروه های خونی اولویت دار، مردم این استان نیز با حضور در پایگاه های انتقال خون نسبت به اهدای خون مبادرت کردند.
وی یادآوری کرد: روز گذشته /دوشنبه/ 249 نفر به مراکز اهدای خون در شهرهای زنجان و ابهر مراجعه کردند که از این تعداد 182 نفر موفق به اهدای خون شدند و 13 نفر نیز اهدای پلاسما داشته و علاوه بر آن 400 نفر نوبت دهی شدند که در روزهای آتی برحسب نیاز اقدام به اهدای خون خواهد شد.
اسدی افزود: حضور و مشارکت مردم این استان نیز امروز/سه شنبه/ برای اهدای خون نیز رضایتبخش بود اما با توجه به اعلام سخنگوی سازمان انتقال خون، اهداکنندگان برای ذخیره حجم خون اهدایی می توانند بصورت عادی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
وی بیان کرد: ذخایر خونی مورد نیاز با مدیریت مناسب تامین شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان ابراز امیدواری کرد، هم استانی ها با واحد جذب و برنامه ریزی برای نوبت دهی همکاری داشته باشند تا در روزهای سرد سال با کاهش ذخایر خونی مواجه نشویم.
به گفته وی، نیاز به فراورده های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است و عموم مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، با توجه به وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه و اعلام سازمان انتقال خون ایران، مبنی بر نیاز به گروه های خونی مورد نیز به ویژه o منفی مردم این استان نیز مشارکت فعالانه ای داشتند.
سال گذشته 30 هزار و 217 نفر به پایگاه های انتقال خون این استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 2.1 درصد افزایش داشته و از این تعداد 23 هزار و 374 نفر موفق به اهدای خون شدند.
94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.