پیمان حائری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت نکردن بدهی کشاورز از سوی دولت به عدم تامین نهاده های این قشر جهت کشت پاییزه سال 96 و 97 منجر می شود و به این موضوع باید توجه داشت.
وی یادآوری کرد: امسال در بحث خرید گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان مشکلاتی بوجود آمد و تداوم این امرنارضایتی هایی را در بین قشر ایجاد می کند.
حائری افزود: فروش گندم کشاورزان از طریق بورس مشکلات کمتری را متوجه دولت می کند و تحقق این موضوع نتایج بهتری را به دنبال دارد.
وی اظهار کرد:برای رفع پرداخت مطالات کشاورزان می توان علاوه بر عرضه محصول گندم کشاورزان در بورس از طریق بخش خصوصی نیز در اختیار کارخانه های آرد سازی قرار گیرد و از طرفی دولت نیز همه ساله نسبت به تامین منابع مالی لازم آن اقدام کند.
این مسئول ادامه داد: کشت محصولات جایگرین مانند کلزا نیز می تواند مسائل مربوط به پرداخت مالی گندم را به میزان قابل توجهی کاهش داده و مشکلات کمتری وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: هم اکنون قیمت جهاتی گندم پایین تر از قیمتی است که از سوی دولت تعیین می شود و این موضوع موجب می شود که کشاورز با رغبت بیشتری نسبت به کشت این محصول مهم مبادرت کند.
حائری افزود:بر این اساس برای حل این مشکل بانک کشاورزی نیز به پرداخت تسهیلات مرابحه اقدام کرده و تا 70 درصد مبلغ مانده بدون ضامن به کشاورز پرداخت و که پس از تزریق منابع مالی دولت، سر به سر می شود.
وی اظهار کرد: ارقام متعدد گندم در این شهرستان کشت می شود، اما پیشگام عمده ترین رقم در گندم آبی و در دیم نیز رقم آذر 2 و سرداری است
به گزارش ایرنا، سطح زیر کشت اراضی سلطانیه 35 هزار هکتار است که از این میزان 22 هزار هکتار به گندم و باقیمانده به دیگر محصولات کشاورزی اختصاص دارد.
شهرستان سلطانیه با 2 بخش و 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.