به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در جلسه ساماندهی نحوه هدایت و توجیه سرمایه گذاران داخلی و خارجی افزود: تمامی مدیران استان باید برای رونق اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری در استان اهتمام جدی داشته باشند.
وی یادآورشد: خوشبختانه در سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای جذب سرمایه گذار و رشد اقتصادی استان انجام شده که این روند باید تقویت شود.
درویش امیری با بیان اینکه الکترونیکی شدن استعلام فعالیت سرمایه گذاری در استان ضرورت دارد، اظهار کرد: نباید استعلام فعالیت های سرمایه گذاری به صورت فیزیکی انجام شود و سرمایه گذاران باید در پروسه اداری مورد تکریم قرار گیرند و در بازه زمانی کوتاهی، کارها انجام پذیرد.
استاندار زنجان گفت: دستورالعمل هایی توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برای طی فرایند اداری از سوی سرمایه گذاران تهیه شده است که باید این دستورالعمل ها طی مکاتبه اداری به تمامی دستگاه های مرتبط ابلاغ شود و مدیران تا یک هفته فرصت خواهند داشت تا نسبت به بررسی و ارائه نظرات خود اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: ضروری است با تعیین نقاط ضعف و قوت دستورالعمل تهیه شده اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، مطابق با جمع بندی انجام شده نسبت اقدامات لازم برای مراحل بعد انجام شود.
درویش امیری ادامه داد: باید پشتوانه مناسبی برای مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ایجاد شود.
استاندار زنجان گفت: مشکلات و مسائل پیش روی سرمایه گذاران در بخش های مختلف باید توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان پیگیری و در صورت نیاز و ضرورت نسبت به هماهنگی با مدیریت استان اقدام شود.
وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاری صنعتی استان مناسب بوده است، اضافه کرد: در سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته واحدهایی همچون شرکت گلرنگ در مساحتی بالغ بر 16 هزار مترمربع در زنجان مستقر شدند و طی 6 ماه گذشته عملیات اجرایی مناسبی نیز داشته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان هم در این جلسه گفت: مدیران، زمینه حضور حداکثری سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کنند و متوجه باشند که این مقوله در استان ضرورت دارد.
فرامرز نیک سرشت بر لزوم کوتاه شدن فرآیند سرمایه گذاری در این استان تاکید کرد و افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان، یک ساختار نظام مند دارد؛ به گونه ای که جمع آوری اطلاعات، تهیه بروشور و اطلاع رسانی از ظرفیت های اقتصادی استان بر عهده این مرکز است.
وی اظهار کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری تاکنون اقدامات مناسبی به منظور تسریع در روند جذب سرمایه گذاران به استان انجام داده است.
نیک سرشت خاطر نشان کرد: باید بستر مناسبی برای ورود سرمایه گذاران در استان ایجاد شود و مرکز خدمات سرمایه گذاری، باید نخستین مکانی باشد که سرمایه گذار به آن مراجعه می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: حضور یک گروه متشکل از نمایندگان دستگاه های مرتبط در مرکز خدمات سرمایه گذاری اهمیت بسیاری دارد و پیشنهاد می شود با تشکیل این گروه کاری، مسائل مختلف دستگاهی در راستای جذب سرمایه گذار، مورد طرح و بررسی قرار گیرد.
تاکنون برای سرعت بخشی به فرآیند سرمایه گذاری و صدور استعلام ها پنجره واحد سرمایه گذاری و نقشه جامع سرمایه گذاری استان طراحی شده و در دست بهره برداری قرار گرفته است.
3001/8068
دریافت کننده: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.