یحیی رحمتی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این باره به خبرآنلاین افزود: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب در سال 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب سال 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی-تاریخی کشور نام "خانه حکیمیان" به شماره ثبتی 31772 در فهرست آثار ملی جای گرفت.

به گفته وی، مساحت خانه حکیمیان 1200 مترمربع است که از یک بنای اصلی متعلق به دوره قاجاریه و یک بنای الحاقی متعلق به دوره پهلوی اول تشکیل شده است و بزرگترین خانه تاریخی زنجان محسوب می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه خانه تاریخی حکیمیان پس از مرمت و بازسازی به موزه فرهنگ عامه استان تبدیل می شود، ادامه داد: این بنا در تملک اداه کل راه و شهرسازی است که با همکاری های مدیر کل راه و شهرسازی زنجان خانه تاریخی حکیمیان به صورت 10 ساله به میراث فرهنگی زنجان واگذاری شد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود جرم محسوب می شود و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 763516
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.