محمود آقامحمدیان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با تلاش و همکاری عوامل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان زنجان یک دستگاه نفتکش غیر شرکتی به صورت جاساز و در قالب حمل روغن سوخته اقدام به قاچاق فرآورده نفت سفید کرده بود.
به گفته وی، این دستگاه نفتکش غیرشرکتی در اتوبان زنجان - قزوین متوقف و پس از طی مراحل قضائی و انجام آزمایشهای مورد نیاز 30 هزار و 100 لیتر فرآورده نفت سفید آن در انبار نفت منطقه زنجان تخلیه شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده این نفتکش از استان آذربایجان غربی به مقصد تهران بارگیری شده بود.
آقامحمدیان یادآورشد: علاوه بر کشف و ضبط این فرآورده نفت سفید یک دستگاه کامیونت بار دیگر نیز با بارنامه تینر در حال تردد دریکی از مسیرهای ارتباطی استان زنجان بود، متوقف شد.
وی اظهارکرد: فرآورده این خودروی توقیفی پس از طی مراحل قانونی، انجام آزمایش های لازم و اخذ دستور قضائی به میزان پنج هزار و 200 لیتر نفت سفید بود که در انبار نفت تخلیه شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: این فراورده توقیفی تحت عنوان تینر در ظروف پلاستیکی تا سه لیتری بسته بندی شده بود.
آقامحمدیان از توقیف سومین خودروی قاچاق فرآورده نفتی در استان زنجان خبرداد و افزود: یک دستگاه نفتکش نیز روز گذشته/ دوشنبه/ در اتوبان زنجان – قزوین توقیف شد.
وی یادآورشد: پس از انجام آزمایش و اخذ دستور قضائی فرآورده آن 26 هزار و 800 لیتر نفتگاز تشخیص و در انبار نفت منطقه تخلیه شد.
به گزارش ایرنا، برای نخستین بار در کشور همه نفتکش های این استان، مجهز به سیستم 'GPS' شدند تا تردد این خودروها به صورت آنلاین کنترل شود.
به دلیل یارانه ای بودن فرآورده های نفتی و احتمال وجود هر نوع تخلف، نفتکش ها به صورت آنلاین کنترل می شوند.
با مجهز شدن همه نفتکش های استان زنجان به سیستم جی پی اس، مبدا، جهت حرکت فعلی و مقصد نهایی این خودروها به صورت آنلاین رصد می شوند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.