به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این شهر با سفارش به تقوای الهی، افزود: جریان امامت در تمام دوران ها وجود داشته و گاهی در سکوت مانند زمان حضرت علی (ع) و گاهی در قیام سرخ و شهادت مانند امام حسین (ع) و گاه در نهضت علمی و فرهنگی مانند زمان امام محمد باقر و امام صادق (ع) ادامه داشته است.
وی اظهار کرد: جریان امامت در تبعید و اسارت و هجرت نیز خود را نشان داده و در نهایت در چهره غیبت بروز کرده است.
امام جمعه خرمدره با اشاره به ارتباط عاشورا و انتظار ظهور امام زمان (عج) و اینکه شعار امام زمان یا لثارات الحسین است، تصریح کرد: امام حسین (ع) به امام سجاد(ع) فرمود، خون من از جوشش باز نمی ایستد تا زمانی که حضرت مهدی(عج) ظهور کند و انتقام ما را بگیرد.
وی با اشاره به رد پای رژیم صهیونیستی در همه پرسی اقلیم کردستان، یاد آور شد: این رژیم نامشروع قصد دارد، مشروعیت جدایی طلبی در قومیت ها را تقویت کند که ایران نیز به دلیل داشتن قومیت های مختلف متاثر از این موضوع است و درنهایت قصد جدایی طلبی در کل خاورمیانه و خطر احتمالی ورود ارتش ترکیه به کرکوک را دارد.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد: 2 موضوع همه پرسی اقلیم کردستان و پیش از آن کوچ اجباری مسلمانان روهینگیا از اتفاقاتی است که به دلیل شکست داعش در سوریه طراحی شده بود تا منطقه دچار بحران شود و توجه مردم از اسرائیل و موضوع غصب منحرف شود و این امر اساسی را فراموش کنند.
وی با اشاره به شعار کل یوم عاشورا که در واقع به معنی مقابله با ابر قدرت ها است، ابراز کرد: توصیه امام راحل برای زنده نگه داشتن عاشورا فقط برای گریه کردن نبود بلکه برای مقابله همیشگی اسلام با کفر، عدل با ظلم و مومنان با افراد بی ایمان بود.
امام جمعه خرمدره تصریح کرد: حرکت امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بوده که آیه های فراوانی در این زمینه وجود دارد.
وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: اقتدار همراه با مهربانی دلیل محبوبیت نیروی انتظامی است و عزیزان نیروی انتظامی با یکی از اهداف کوتاه مدت دشمنان که برهم زدن امنیت کشور است مقابله می کنند.
حجت الاسلام حسینی افزود: اخلاص، حرکت به موقع، نیت پاک از ویژگی های مهم شهید حججی است، که نیاز امروز کشور است.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.