حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز /پنجشنبه/ این استان صاف که در مناطق شمالی مانند طارم با پوشش ابر همراه خواهد شد و وزش باد شدید نیز بیشتر مناطق را در بر می گیرد که سرعت آن 40 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: آسمان این استان برای روز /جمعه/ نیز قسمتی ابری همراه با کاهش دما و وزش باد و برای روز /شنبه/ نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید همراه است.
سلطانی افزود: دمای حداقل مناطق مانند خیر آباد و گرماب طی 2 روز آینده به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت و بر این اساس به کشاورزان توصیه می شود برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات خود، اقدامات لازم را انجام دهند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته گرماب با هفت درجه و ماهنشان با 33 درجه خنک ترین و گرم ترین شهرهای این استان بود و دمای کنونی شهر زنجان نیز 18 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش نشان می دهد.
به گفته وی، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده 12 و 30 درجه بالای صفر بوده است.
سلطانی خاطرنشان کرد: طی روز گذشته بیشترین سرعت باد به ترتیب در فرودگاه و شهر زنجان به ترتیب 50 و 43 کیلومتر بر ساعت گزارش و ثبت شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی **** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.