به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، مولف در معرفی این کتاب آورده است: مفهوم سرمایه اجتماعی به منزله یک شرح جامع برای بیان دلایلی است که چرا برخی جوامع قادرند تا مشکلات جمعی خویش را با همکاری یکدیگر حل نمایند در حالی که جوامع دیگر در متحد کردن اعضای خویش، حول اهداف مشترک ناتوان‌اند.

موضوع اساسی تئوری سرمایه اجتماعی این است که "پیوندهای شبکه‌ای و جمعی" دسترسی به منابع، به ویژه منابع فکری و اطلاعاتی را فراهم و تسهیل می‌کنند، از این رو تئوری سرمایه اجتماعی به پیوندها، ارتباطات و روابط میان افراد، گروه‌ها و سازمان‌های مختلف و نیز کمیت و کیفیت این روابط اشاره دارد که با خلق هنجارها و اعتماد مقابل، موجبات تحقق اهداف فردی و جمعی را فراهم می‌آورند.

این منظومه تلاشی برای واکاوی مفهومی سرمایه اجتماعی با هدف ارائه تصویری روشن و مدون از آن است. بدین منظور ضمن بررسی دیدگاه‌ها و تئوری‌های مطرح شده در حوزه‌ سرمایه اجتماعی، مولفه‌ها و شاخص‌های تشکیل‌دهنده این مفهوم، احصاء و مورد تبیین و تشریح قرار گرفته است.

این کتاب با تیراژ ٥٠٠ نسخه و قیمت ٦٠٠٠ تومان در ١١٦ صفحه به چاپ رسیده و در سه فصل " مفهوم‌شناسی سرمایه اجتماعی"، "دیدگاه‌ها و تئوری‌های سرمایه اجتماعی" و "جمع‌بندی نظرات و احصاء مولفه‌های سرمایه اجتماعی" ارائه شده است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 750370
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.