سید کوروش معالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته گذشته نامه ای در خصوص تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط به مدیران عامل بانک ها ابلاغ شد که در آن تامین منابع مالی بهسازی و نوسازی هم مطرح شده است.
وی یادآورشد: در نتیجه ابلاغ این نامه، منعی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط وجود ندارد.
معالی اظهار کرد: بانک ملی در سطح استان ها این نامه را دریافت کرده است.
رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان زنجان گفت: بانک ملی منعی برای پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی ندارد و می تواند تسهیلات مورد نیاز پرونده های ارسال شده را پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: تا هفته گذشته نامه یا بخشنامه ای مبنی بر پرداخت تسهیلات به نوسازی یا بهسازی واحدهای تولیدی به بانک ها ابلاغ نشده بود.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: آنچه که قرائن و شواهد نشان می داد، بدون شک در جلسه ای که موضوع پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولید به تصویب هیات دولت رسیده، رئیس کل بانک مرکزی هم حضور داشته و موضوع مورد تایید وی هم بوده است.
معالی ادامه داد: در خصوص طرح رونق همچون سال گذشته تسهیلات مصوب به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت می شود.
دبیر شورای هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: از این پس پرونده ها و تقاضاهای مربوط به نوسازی و بازسازی متقاضی پذیرفته و پس از بررسی، تسهیلات پرداخت می شود.
2 هزار و 700 میلیارد ریال برای نوسازی 135 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در قالب طرح رونق تولید اختصاص یافته است.
تسهیلات طرح رونق 300 هزار میلیارد ریال برای کل کشور محسوب می شود که 100 هزار میلیارد ریال آن برای سرمایه در گردش، 100 میلیارد ریال برای طرح های نیمه تمام و 100 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی پیش بینی شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.