به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به روز خانواده، افزود: از نیمه دوم قرن بیستم و با گسترش زندگی صنعتی، ما با ضعف ایمان و انحطاط اخلاقی مواجهیم عامل معنویت روی به ضعف نهاده و حتی در امر تشکیل خانواده گریز و یا بی‏ تفاوتی ‏هایی دیده می ‏شود که این خود موجب پدید آمدن مفاسد بسیار است.
امام جمعه ابهر اظهار کرد: برخی ها نوجوانان و جوانان خود را در اعمال غریزه آزاد احساس کرده‏اند و این امر سبب شده که تمناهای غریزی دور از قواعد و ضوابط و مراسم و در محیطی غیر از خانواده صورت پذیرد و کسی احساس نیاز نکند که زیر بار اداره خانواده و در مواردی سنگینی هزینه آن قرار گیرد.
وی ابراز کرد: سن ازدواج بالا رفته، پسران و دختران در طلب وصال به کوچه و خیابان‏ها و باغ‏ها روی آورده‏اند و ما امروزه در زمینه خانواده‏ها در بسیاری از نقاط جهان با وضعی مواجهیم که در آن حیثیت و شرافت بسیاری از انسان ها نادیده گرفته می‏شود.
حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: ما امروزه شاهدیم که خانواده‏ ها دچار نابسامانی و درگیری هستند و در رابطه با خود و فرزندان، مسائل و دشواری ‏هایی دارند.
وی روابط سست و متزلزل، بیگانه بودن و نبود صمیمیت در خانواده، رشد آمار طلاق در نتیجه کم صبری، بی مهری والدین به فرزندان را نمونه ای از مشکلاتی برشمرد که خانواده ها با آن مواجه هستند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.