سردار کاظم یزدانی، روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه نهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی پایگاه استعدادیابی بسیج سراسر کشور در جمع خبرنگاران زنجان افزود: سازمان بسیج توانسته است در چشم انداز 20 ساله، یک نگاه مثبت و خوب به مقوله ورزش داشته باشد که این روند همچنان تداوم دارد.
وی با بیان اینکه در کنار برنامه ریزی ها و ترسیم چشم انداز، تامین زیرساخت ها و امکانات نیز نیاز است و بسیج در این مدت به ویژه در برنامه پنجم توسعه تلاش کرده است در این خصوص نیز کار بی نظیری انجام دهد اظهار کرد: بسیج تا سال 90 قریب به 267 سالن ورزشی احداث کرده بود اما در برنامه پنجم (از سال 90 تاکنون) حدود سه هزار سالن در سطح کشور ساخته است.
یزدانی افزود: نیروی انسانی متخصص نیز ابزار مهم در کسب موفقیت ها محسوب می شود و بسیج در این راستا نیز توانسته است 17 هزار مربی متخصص در رشته های مختلف تربیت کند.
وی تصریح کرد: رشته های ووشو، کاراته، تکواندو، جودو، تیراندازی، دو و میدانی، شنا و تیر و کمان در اولویت نخست سازمان بسیج قرار دارند چراکه احساس می شود ورزشکاران بسیج در این رشته ها می توانند در عرصه های بین المللی برای کشور فخرآفرین باشند.
رئیس سازمان بسیج کشور گفت: طی 6 سالی که بحث استعدایابی بسیج به صورت خیلی جدی دنبال شده، تاکنون قریب 270 ورزشکار از سوی این پایگاه در این هشت رشته ورزشی به تیم های ملی راه یافته اند.
یزدانی ادامه داد: پایگاه های استعدادیابی بسیج به رده پایه و قهرمان پروری، توجه بیشتری دارد و اگر خواهان کسب جایگاه پایه دار در عرصه های بین المللی هستیم باید به زیرساخت های ورزش قهرمانی، پایه و استعدادیابی ها توجه ویژه تری کرد.
رئیس سازمان بسیج ورزش کشور گفت: پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج در طول پنج سال اخیر توانست 16 هزار نونهال زیر 14 سال را شناسایی کرده و پس از تست گیری تخصصی، مجوز ورود به این پایگاه ها را به آنان بدهد که در حال حاضر نیز درحال پرورش هستند.
یزدانی افزود: پرورش این ورزشکاران یک فرایند و کار سختی است و حداقل به هشت سال برنامه ریزی نیاز است تا بتوان با حضور در عرصه بین المللی مطرح شد.
وی ابراز امیدواری کرد، با حمایت فعلی مسئولان بسیج، فرایند و برنامه ریزی ها همچنان استمرار یابد تا شاهد درخشش و فخرآفرینی های این ورزشکاران جوان در عرصه های بین المللی باشیم.
به گزارش ایرنا، در این المپیاد فرهنگی ورزشی 950 ورزشکار منتخب و برتر از 120 پایگاه استعدادیابی بسیج کشور حضور دارند که از امروز به مدت 2 روز در مجموعه فرهنگی ورزشی امام علی (ع) زنجان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.