حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی ها، میانگین دمای تیر شهر زنجان نیز نسبت به میانگین 30 ساله (بلندمدت) 2.9 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.
وی، یادآوری کرد: بر این اساس میانگین دمای هوای شهر زنجان در ماه های تیر و مرداد امسال 25.5 و 26.3 درجه سانتیگراد بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 26.8 و 25.6 درجه سانتیگراد بوده و در واقع می توان گفت، دمای هوای تیر امسال نسبت به مدت مشابه خنک تر و مرداد گرم تر بوده است.
سلطانی با اشاره به میانگین بارش های این استان از اول سال زراعی جاری (یک مهر 95 تا 31 مرداد امسال) افزود: میانگین بارش ها طی مدت یاد شده 246.7 میلیمتر در این استان گزارش شد که این میزان نسبت به میانگین بلندت مدت 22.3 و نسبت به سال گذشته 24.1 درصد کاهش نشان می دهد.
وی بیان کرد: طارم با حدود 39.2 درصد و خرمدره با 8.2 درصد کمترین و بیشترین بارندگی ها نسبت به میانگین بلندمدت را ثبت کرده است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: میانگین بارش شهر زنجان نیز طی مدت یاد شده 32 درصد کاهش داشته و در مجموع می توان گفت، این استان 22.3 درصد کاهش بارندگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: گرم شدن هوا، کاهش بارندگی همراه با وزش باد به افزایش تبخیر منجر می شود و این موضوع کاهش منابع آبی را به دنبال دارد.
به گفته وی، طی 24 ساعت گذشته ماهنشان با 39 درجه و خیرآباد با 15 درجه گرمترین و خنک ترین شهر و ایستگاه این استان بود و دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز طی مدت یاد شده 17 و 37 درجه بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.