معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی‌کشور از فعالیت 194 مرکز مداخله کاهش‌طلاق در کشور خبرداد و گفت: سند کنترل‌کاهش طلاق در کشور تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور امروز یکشنبه (29مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران در حاشیه برگزاری همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه ، اظهار کرد: 194 مرکز مداخله کاهش طلاق در کشور با بیش از 1500 مرکز مشاوره و 200 کلینیک مددکاری برای کاهش طلاق فعالیت می‌کند.

فرید، با بیان اینکه با مداخله در حوزه طلاق 25 تا 30 درصد میزان طلاق کاهش یافته است، ادامه داد: از سال گذشته سامانه الکترونیک مداخله در طلاق به صورت پایلوت در خراسان رضوی اجرا شد و تا پایان شهریور در 10 استان دیگر اجرا می شود و تا پایان امسال در کل کشور اجرا خواهد شد.

 این مسول اجتماعی در کشور ، با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه 8.1 درصد از آمار طلاق کاسته شده است، ادامه داد: توسعه آموزش‌های قبل از طلاق به 6 ساعت رسیده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین سند کنترل کاهش طلاق در کشور خبر داد و گفت: این سند با همکاری متخصصین رشته های مختلف اجرا می شود.

وی،  به فعالیت اورژانس اجتماعی در زمینه های مداخله بر کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی، فرار از خانه و ... اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 5100 مورد از اقدام به خودکشی با مداخله اورژانش اجتماعی ختم به خیر شد.

فرید در این باره ادامه داد: سال جاری 140 اورژانس اجتماعی به تعداد اورژانس‌های اجتماعی اضافه شد و 100 میلیارد تومان بودجه برای این منظور تصویب شده است.

معاون امور اجتماعی‌سازمان‌بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت 31 مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان خیابانی و 50 مرکز روزانه افزود: تعداد کودکان خیابانی شناسایی شده در سال گذشته 9 هزار و 280 کودک بود.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود ، به راه اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی در شهرهای محروم کشور اشاره کرد و گفت: توافقنامه همکاری با سازمان راه و شهرسازی برای ساماندهی حاشیه نشینی به امضاء درآمده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.