احمد بیگدلی افزود: متاسفانه تعلل در ساماندهی دستفروشان منجر به بروز تخلفاتی شده است؛ به طور قطع دست های پشت پرده ای از اراذل و اوباش معبرفروش حمایت می کنند و برای حل اینگونه مشکلات باید دستگاه های ذی ربط و مسئولین اقدامات اساسی و نظارت ویژه ای داشته باشند.

یه گفته وی، معضل دستفروشی باید به صورت ریشه ای حل شود؛ در واقع این افراد از روی ناچاری و به دلیل بیکاری دستفروشی را برای تامین معیشت انتخاب کرده اند هر چند برخی از این افراد نیز در پوشش دستفروشی اقدام به فروش کالای قاچاق و انجام برخی تخلفات نیز می کنند.

بیگدلی با اشاره به اینکه معبرفروشی جرمی مشهود است و نیروی انتظامی باید با متخلفان به صورت جدی برخورد کند، ادامه داد: تعرض به پیاده روها و استفاده از معابر عمومی برای مقاصد شخصی امری غیرقانونی بوده و نیروی انتظامی باید با شناسایی و برخورد جدی با این افراد از ادامه فعالیت سودجویانه آنها جلوگیری کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اغلب دستفروشان توان پرداخت اجاره بها را ندارند و از سویی حضور آنها مزاحمت هایی را برای شهروندان به وجود آورده که در این رابطه ضروری است شهرداری با همکاری سایر دستگاه ها با ایجاد و اختصاص فضاهایی به آنها نسبت به جمع آوری آنها از سطح شهر اقدام کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر به دنبال رفع ریشه ای معضل دستفروشی در کشور هستیم، مسئولان شهری باید با همکاری وزارت کشور و دیگر دستگاه ها یک بار برای همیشه نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 716839
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.