به گزارش خبرآنلاین، مرتضی تمجیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، با بیان اینکه از میزان 180 هزار دانش آموز استان، 18 هزار نفر نوآموز و آماده ورود به پایه اول هستند، اظهار کرد: از جامعه 15 هزار نفری معلمان استان زنجان نیز امسال دو هزار نفر از معلمان درخواست انتقال درون و برون استانی داشته‌اند.
وی به مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی کشور اشاره کرد و افزود: دانش آموزان استان زنجان در مسابقات فرهنگی هنری توانستند در بخش پسران ۱۷ مقام اول تا سوم و ۱۵ رتبه برگزیده کشوری کسب کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه دانش آموزان استان زنجان در رشته بدمینتون مدال نقره کشوری را در تیمی کسب کرده اند، یادآور شد: 3 مدال طلا در بخش انفرادی و یک مدال برنز و همچنین در رشته های فنی و حرفه ای نیز دو رتبه برتر در رشته های صنایع غذایی و نساجی توسط دانش آموزان استان کسب شده است.
وی از سنجش اولیه دانش آموزان قبل از ورود به سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این سنجش ها همچون سنجش جسمی، هوشی و معلولیتی است که در سال جاری برای 18 هزار نوآموز از طریق پایگاه های مربوطه مورد سنجش قرار می گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: اردوهای علمی و آموزشی درون استانی و برون استانی نیز در کنار برنامه های تابستانی به منظور غنی سازی اوغات فراغت دانش آموزان پیش بینی و اجرا می شود.
تمجیدی از کسب رتبه سوم استان زنجان در میانگین معدل دانش آموزان خبر داد و تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه ترکیب جمعیت استان نسبت به کشور بالا بوده اما رشد قابل توجهی در وضعیت معدل دانش آموزان مناطق روستایی استان محقق شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714080
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.