محمدرضا صائینی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات نوین سلامت به شهرهای بالای 50 هزار نفر، افزود: این امور با هدف ارتقای کیفیت و کمیت خدمات، همچنین پوشش 100 درصدی جمعیت شهری از سال 94 آغاز شد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: هم اکنون با 31 مرکز خدمات جامع سلامت و 61 پایگاه سلامت برای بیش از 615 هزار نفر جمعیت شهری خدمات پزشکی ارائه می شود.
صائینی با تشریح وضعیت طرح تحول سلامت در معاونت بهداشت خاطرنشان کرد: ارائه خدمات و مراقبت های اولیه بهداشتی درمانی، خدمات نوین سلامت به روستائیان و شهر های زیر 20 هزار نفر و عشایر، پوشش برنامه پزشک خانواده برای 450 هزار نفر جمعیت روستایی، عشایری و شهر های زیر 20 هزار نفر از جمله این اقدام ها بشمار می رود.
وی به جذب 128 پزشک عمومی، 118 ماما و 28 دندانپزشک برای فعالیت در مراکز خدمات جامع سلامت اشاره کرد و گفت: در این دوره 448 خانه بهداشت تکمیل شد و 22 خانه بهداشت احداث گردید.
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: امروز مراکز مجری برنامه پزشک خانواده تمام خدمات دارویی را پوشش می دهند و در 32 واحد فعال نیز خدمات آزمایشگاهی انجام می گیرد.
صائینی با اشاره به اینکه در 54 واحد استان نمونه گیری آزمایشگاهی انجام می پذیرد، گفت: 27 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی به مردم خدمات دندانپزشکی هم ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا، طرح تحول سلامت با شروع دولت یازدهم آغاز و باعث ایجاد انقلاب بزرگ در حوزه سلامت شد.
برقراری عدالت در سلامت جامعه، کاهش هزینه های درمانی برای عامه مردم و افزایش خدمات بیمه سلامت از جمله اهداف مهم این طرح محسوب می شود.
3216/8068
خبرنگار : سجاد کریمی *** انتشار دهنده : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.