فاطمه جمشیدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهداف برنامه 'شوق رویش' با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان افزود: فعال کردن همه امکانات هلال احمر به استفاده حداکثری اعضای سازمان جوانان به امکانات موجود در طرح غنی سازی اوقات فراغت از جمله اهداف ترسیم شده این بخش است.
وی اظهار کرد: جذب نوجوانان و جوانان در دوره های مهارتهای داوطلبی و کمک های اولیه جهت ایجاد زمینه های همکاری آنان در انجام فعالیت بشردوستانه و عام المنفعه و سالم سازی محیط جامعه از ناهنجاری های ناشی از بیکاری و سرگردانی نوجوانان و جوانان در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه از دیگر اهداف یاد شده در این بخش است.
جمشیدی افزود: بر این اساس و با توجه به دستور العمل اعلام شده نیز برنامه های مختلفی نه تنها در طول فصل تابستان بلکه در طول سال اجرا می شود و از قبل نسبت به فراخوان عضویت در مرکز امور جوانان جمیعت هلال احمر اقدام می شود.
وی ابراز کرد: این جمعیت طی مدت یاد شده برنامه های آموزشی و بشردوستانه ، فرهنگی و اجتماعی از جمله کارگاههای آموزش مهارت های زندگی، دوره های آموزش پیشگیری از ایدز، اجرای طرح پیمان (پیشگیری موثر از اعتیاد) و اردوهای شهرستانی و استانی را برگزار می کند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطر نشان کرد: برگزاری کاروان های نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور و برگزاری برنامه های برای ترویج فرهنگ اهدای عضو و حفاظت از محیط زیست از دیگر برنامه های مورد توجه در این بخش است.
به گزارش ایرنا ، سال گذشته 6 هزار و 841 نفر در دوره های مختلف اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این استان شرکت کردند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.