به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان فرامرز نیک سرشت در نشست جمعی از فعالان اقتصادی استان با معاون سرمایه گذاری استاندار اِزمیر ترکیه در اتاق بازرگانی زنجان، با بیان اینکه در برخی از رشته های حوزه آی تی ، صنعت و انرژی، استان زنجان ظرفیت های قابل توجهی دارد، افزود: بخش های مستعد استان می تواند زمینه مناسبی برای حضور سرمایه گذاران کشور ترکیه و توسعه روابط دوجانبه را فراهم سازد.
وی ازمیز ترکیه را یکی از استان های صنعتی این کشور برشمرد و اظهار کرد: اِزمیر دارای ظرفیت های صنعتی قابل توجهی است و این دو استان با شناخت اولیه می توانند زمینه توسعه روابط را بیش از پیش گسترش دهند.
نیک سرشت خاطرنشان کرد: ترکیه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و حُسن همجواری و همسایگی دو کشور و سابقه فرهنگی، زمینه نزدیکی این دو کشور مهم منطقه را فراهم کرده است.
وی گسترش روابط اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: رابطه اقتصادی دو کشور در گذشته مناسب بوده و هم اینک نیز در مسیر رشد قرار دارد که باید زمینه توسعه روابط با حمایت بخش دولتی و خصوصی دو کشور تقویت شود.
نیک سرشت با بیان اینکه دو طرف بعد از شناخت اولیه، نقشه راه توسعه روابط را تقویت خواهند کرد ، ادامه داد: مسئولان استان اِزمیر در این راستا پیشقدم هستند و بعد از شناخت اولیه، مسئولان دولتی زمینه ساز حضور بخش خصوصی در دو کشور را فراهم می‌کنند.
7312/8068
دریافت: حسن اکبری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.