ناصر فغفوری شامگاه یکشنبه در شورای بانک های استان زنجان افزود: اجرای طرح رونق اقتصادی با پیش بینی 200 میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای تیر سال جاری کلید خورد.
وی یادآورشد: در این تسهیلات هیچ سقفی برای استان ها پیش بینی نشده است و هر استان متناسب با تلاش و همت خود می تواند اقدام به جذب تسهیلات کند.
فغفوری اظهار کرد: از سوی دیگر دولت تسهیلاتی برای نوسازی صنایع و واحدهای تولیدی و تامین سرمایه ثابت آنها که سال گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود، پیش بینی کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سهم زنجان از تسهیلات 100 میلیارد ریالی پیش بینی شده برای نوسازی واحدهای تولیدی، به 2 هزار و 700 میلیارد ریال می رسد.
وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات مشکل واحدهای تولیدی که متقاضی افزایش سرمایه ثابت یا تغییر تکنولوژی یا خرید ماشین آلات جدید بودند را مرتفع می کند.
فغفوری ادامه در قالب این طرح واحدهای تولیدی زیر 100 نفر کارکن می توانند تا سقف 60 میلیارد ریال و بالای 100 نفر کارکن تا 150 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این میزان تسهیلات می تواند واحدهای تولیدی این استان را متحول کند، گفت: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات چهار ساله با دوره تنفس پیش بینی شده است.
فغفوری افزود: سال گذشته در قالب طرح رونق تولید پنج هزار و 900 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شد، در حالی که سهمیه ابلاغی برای این استان به چهار هزار و 430 میلیارد ریال می رسید.
وی یادآورشد: با تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی بزرگ، در مجموع سال گذشته 10 هزار و 160 میلیارد ریال برای رونق تولید این استان پرداخت شد.
سامانه بهین یاب برای نخستین بار مرداد سال گذشته به مدت 2 برای ثبت نام واحدهای تولیدی کوچک و متوسط متقاضی فعال شد.
سال 95 از طریق سامانه بهین یاب برای 361 واحد تولیدی کوچک و متوسط در این استان 2 هزار و 830 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
سال گذشته در سطح کشور 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی شده بود که سهم زنجان از آن چهار هزار و 430 میلیارد ریال بود، امسال دولت برای کل کشور تسهیلات 200 هزار میلیارد ریالی را بدون لحاظ هیچ سقفی برای استان ها در نظر گرفته است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.