سید علی شفیعی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به دستاورد های برجسته و مهم ثبت احوال استان زنجان در دولت تدبیر و امید افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سازمان ثبت احوال کشور طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت های شناسایی کنونی کرد.
وی یادآوری کرد: با پیاده‌سازی این طرح این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده ، سریع و با کیفیت بالات به مردم ارائه شود و این مهم مزایای گوناگونی را نیز به دنبال دارد.
شفیعی افزود: به منظورارائه خدمات سریع وآسان با ایجاد سامانه ثبت نام کارت هوشمند ملی عموم مردم می توانند به نشانی www. Ncr.ir مراجعه کرده و رایگان از این طریق نسبت به پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد هویت از دیگر اقدامات انجام گرفته در دولت به شمار می رود که این مهم تحولی عظمیم را در ثبت احوال ایجاد کرده و بایگانی های اسناد در سراسر کشور به یک بایگانی در فضای مجازی تبدیل شده است.
به گفته وی، هم اکنون تمامی خدمات هویتی که گذشته ها در محل صدور شناسنامه فرد انجام می شد هم اکنون در محل سکونت افراد با صرف هزینه و زمان کمتر دریافت می شود.

*** همکاری 804 یاوران ثبت به هنگام وقایع حیاتی ولادت و وفات
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی در هر کشوری داشتن آمار بروز و متقن بوده و در این میان، ثبت احوال با به کار گیری یاوران ثبت که تعداد آن در سطح استان به 804 نفر می رسد،اقداماتی را مورد توجه قرار داده است.
وی بیان کرد: ثبت احوال علاوه بر این یاوران، با گماردن ماموران در بیمارستان ها و بهشت زهرا وقایع ولادت و وفات در مهلت قانونی (15 روزه برای ولادت و 10 روز برای وفات طبق قانون) را به ثبت می رسانند.
شفیعی افزود: ثبت وقایع در مهلت قانونی و بهبود کیفیت ثبت و نیز دست یافتن به رقم 99 درصد در ثبت ولادت و رقم بیش از 98 درصد در ثبت فوت توفیق بزرگی بوده که در سالهای اخیر حاصل شده است .
وی ابراز کرد: این موفقیت موجب ارتقاء موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیا و اقیانوسیه از منظر نهادهای منطقه ای و بین المللی نظیر، صندوق جمعیت ملل متحد ، صندوق کودکان ملل متحد ، سازمان بهداشت جهانی به لحاظ توجه به برنامه جامع ارتقاء نظام ثبت احوال و آمار حیاتی ( CRVS ) شده است.

***تهیه نرم افزار چاپ شناسنامه شهدا
این مسئول ادامه داد: براساس باور دینی که شهدا زنده اند، این اداره کل اقدام به طراحی نرم افزار چاپ شناسنامه برای شهدای گرانقدر این استان کرده است.
وی اظهارکرد: چاپ شناسنامه شهدای گرانقدر به صورت مکانیزه صادر و به خانواده های معزز شهدا اهدا شده است.
شفیعی افزود: این نرم افزار توسط یکی از مهندسین این اداره کل طراحی شده که تمامی ثبت احوال مراکز استانها از این نرم افزار استفاده می کنند.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان خاطر نشان کرد: صدور شناسنامه مکانیزه از دیگر اقدامات این اداره کل بوده و این کار به منظور بالا بردن ضریب امنیتی و جلوگیری از جعل هویتی افراد، پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی و با هدف یکپارچه نمودن از لحاظ نوشتاری انجام گرفته است.
به گفته وی، تا کنون تعداد 174 هزار 570 جلد شناسنامه مکانیزه در این استان صادر شده که در مدت مشابه (دولت گذشته) که 78 هزارو 975 بوده بیش از 2 برابر شده است.

*** انجام 3615 تغییر نام در زنجان
شفیعی افزود: این سازمان در راستای قضا زدایی و به منظور تکریم ارباب رجوع و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به آنان دستور العملی صادر کرد که براساس آن دیگر برای تغییر نام نیازی به مراجعه به مراجع قضایی مگر در موارد خاص نبود.
وی بیان کرد: در خواست های تغییر نامی که به تصویب کمیته نام رسیده و در اسناد متقاضیان اجرا شده به تعداد 3615 مورد بوده است که ازاین تعداد فقط کمتر از پنج درصد به دادگاه مراجعه کرده اند.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: ایجاد سامانه ثبت ازدواج و طلاق از دیگر اقدامات این اداره کل بود که بر اساس تفاهم نامه فی مابین سازمان ثبت اسناد، دفاتر ثبت ازدواج و طلاق از طریق این سیستم وقایع را ثبت و بصورت آنلاین در پایگاه اطلاعات آمار جمعیتی کشور بارگذاری می شود.
وی یادآوری کرد: این فرایند در گذشته به صورت دستی انجام می شد که مستلزم صرف زمان و انرژی بیشتری بود.

***تکمیل پروژه های ساختمان اداری
وی اظهار کرد: این اداره کل به منظور خدمت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه و تسریع در ارائه خدمات به مردم در نزدیکترین محل سکونت آنان به احداث ساختمان اداری در بخش های زنجانرود، بزینه رود و سجاسرود اقدام کرد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این پروژه ها تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است.
شفیعی افزود: به منظور ارائه خدمات در محل سکونت افراد بدون مراجعه به ادارات ثبت احوال و تسریع و تسهیل در دریافت خدمات تفاهم نامه ای با اداره پست استان منعقد شد که تاکنون 37 ایستگاه اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در سطح استان ایجاد شده است .
وی خاطر نشان کرد: به منظور واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی در راستای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات تاکنون 14 دفتر پیشخوان و چهار دفتر ICT روستایی در سطح استان راه اندازی شده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ***انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.