به گزارش ایرنا جعفر گلمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: به دلیل پایین آمدن آستانه تحمل، توهین به اشخاص در سال گذشته رتبه نخست در فراوانی پرونده های تشکیل شده کیفری در دادگستری استان را دارد.
رییس کل دادگستری زنجان ابراز کرد: بسیاری از پرونده توهین به اشخاص در مرحله بعدی منجر به نزاع و همچنین ضرب و جرح عمدی شده، بنابراین نیاز جامعه به فرهنگ سازی در راستای بالا آمدن آستانه تحمل مردم به شدت احساس می شود.
گلمحمدی با بیان اینکه سرقت تعزیری در رتبه دوم و ایراد صدمات غیرعمدی بر اثر تصادفات در رتبه چهارم فراوانی پرونده های کیفری دادگستری قرار دارد، گفت: سرقت تعزیری 40 درصد و ضرب و جرح عمدی در سال گذشته 20 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشته اند.
وی ابراز کرد: دلیل افزایش سرقت ها، بد شدن وضعیت اقتصادی مردم، اعتیاد به مواد مخدر و نتیجه این وضغیت افزایش بزه های مختلف از جمله سرقت است.
رییس کل دادگستری زنجان با اشاره به پرونده های حقوقی، تصریح کرد: مطالبه وجه، اعسار از پرداخت محکوم به، مطالبه وجه چک و تامین خواسته چهار رتبه نخست پرونده های حقوقی این دستگاه را از باب تعداد فراوانی شامل می شود.
گلمحمدی مطالبه رسانه ها و مردم از همه مسئولان را ضروری دانست و تاکید کرد: دادگستری به واقع آیینه جامعه است، یعنی مسئولان استان بدانند مشکلات اصلی جامعه در حوزه های مالی، اقتصادی و فرهنگی است.
وی با انتقاد از اظهار نظر غیرکارشناسی بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه قوه قضائیه و مسائل قضایی، افزود: صحبت در این حوزه اشکالی ندارد، اما بهتر است قبل از صحبت درباره مسائل تخصصی، از نظر چند کارشناس و متخصص امر استفاده کنند.
رییس کل دادگستری زنجان خاطرنشان کرد: افزایش رانندگی بدون گواهی نامه و تصادفات منجر به جرح در استان نشان از ضرورت نیاز به افزایش فرهنگ عمومی جامعه در حوزه استفاده از وسایط نقلیه شخصی و عمومی است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.