شاهید پاکروح روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان افزود: در سال 94، دولت موفق به دریافت مجوز برداشت 500 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای خدمات رسانی به روستاها شد.
وی یادآورشد: این حرکت جهادی و بزرگ می توانست معادلات امید به زندگی وش اخص های بهره مندی در روستاها را تغییر دهد.
پاکروح اظهار کرد: این میزان اعتبار توانست برای جمعیتی معادل 2 میلیون و 500 هزار نفر خدمات رسانی کند.
معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امسال بناست با تخصیص 300 میلیون دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به 12 میلیون نفر از روستاییان کشور، آبرسانی شود.
وی بر لزوم مدیریت و بهره برداری مناسب از زیر ساخت ها و تاسیسات آبرسانی در کشور تاکید و خاطر نشان کرد: هزینه نگهداری از این تاسیسات که شامل تعمیرات، حقوق و دستمزد آبداران و هزینه آب و برق مصرفی می شود، باید از محل اعتبارات استانی تامین شود.
پاکروح با بیان اینکه متاسفانه در کشور هنوز از نظر اقتصادی به منزلت حقیقی آب دست نیافته ایم، میزان هززینه دریافتی در قبال هر مترمکعب آب را در سطح شهرها نزدیک 40 درصد و در روستاها کمتر از 25 درصد هزینه تمام شده 12 هزار ریالی اعلام کرد.
معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت موظف است بخشی از ما به التفاوت اب بهای روستایی را پرداخت کند اما با این هزینه ها نمی توان، اقدامی باری نگهداری از زیر ساخت ها و تاسیسات انجام داد.
وی بر لزوم تغییر رویکرد و تفکر در شرکت آب و فاضلاب روستایی تاکید و اضافه کرد: ما در مدیریت دارایی های فیزیکی به دنبال نگهداری بهینه از دارایی هایی هستیم که نقش اساسی را در تامین اب شرب مردم ایفا می کنند.
پاکروح ابراز کرد: موضوع نگهداری از تاسیسات را باید به گونه ای انجام داد که زیر ساخت ها حداکثر طول عمر را با توجه به طور عمل پیش بینی شده در زمان طراحی داشته باشند.
معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در این بهره برداری که موضوعات تعمیرات پیشگیرانه، اورهال و دوره ای و اساسی را در زمان های مختلف به شکل منظم و مرتب تکرار شود موضوعی است که امروز در پروژه ها به شکل جدی دنبال می شود.
وی بر لزوم شناسایی منابعی که بتوان اختلاف هزینه ها را از طریق آن شناسایی کرد، تاکید کرد و افزود: باید در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت.
پاکروح تاکید کرد: رسالتی که شما بر عهده دارید رسالت سنگین، دشوار اما شیرینی است و فکر نمی کنم که در عرصه خدمات کشور، خدمتی شیرین تر از آبرسانی شهر یا روستایی باشد، آبی که در ذهن ما از نظر مسائل دینی و مذهبی و از بهداشتی نقش کلیدی دارد.
در پایان این مراسم رضا توکلی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی و از خدمات محمد حسن مهانفر تقدیر شد.
3001
تهیه و انتشار: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.