به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در دیدار با فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور افزود: امروز با آمادگی کامل نیروهای مسلح، ایران جزو کشورهای امن، مقتدر و با ثبات در منطقه خاورمیانه به شمار می آید.
وی ادامه داد: در ایران علاوه بر حفاظت از مرزهای زمینی و دریایی، باید از مرزهای هوایی نیز صیانت شود که این مسئولیت خطیر بر عهده نیروهای پدافند هوایی کشور است.
درویش امیری خاطرنشان کرد: نیروی پدافند هوایی کشور، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تامین امنیت کشور، کارنامه درخشانی داشته است.
وی افزود: به دلیل شرایط حاکم بر منطقه خاورمیانه، باید در جهت اجرای سیاست‌ها و تقویت پدافند هوایی تلاش ویژه ای کرد، اگرچه امروز نیز کشور از قدرت دفاعی و امنیتی بالایی برخوردار است.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور نیز در این یدار با بیان اینکه فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضای منطقه خاورمیانه به شمار می آید، گفت: ایجاد امنیت پایدار وحفاظت از آسمان کشور، رسالت اصلی پدافند هوایی است.
امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی فرد افزود:نیروهای پدافند هوایی به صورت شبانه روزی مرزهای کشور را تحت کنترل خود دارند.
وی با بیان اینکه 9 منطقه پدافند هوایی درنقاط مختلف کشور فعال است، ادامه داد: کنترل هواپیماهای تجاری و مسافری و کنترل هواپیماهای جنگی از ماموریت های اصلی پدافند هوایی به شمار می آید.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور یادآور شد: افزایش توان دفاعی و نیز تقویت و استقرار سامانه های دفاعی پدافندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7312/8068
دریافت کننده: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.