رسول منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته گندم این استان به صورت محدود برای مصارف صنعت در بورس کالای ایران عرضه شده بود که امسال این اقدام و با اعلام رسمی دولت در سطح گسترده تری انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: کیفیت خوب گندم این استان از جمله علل معامله آن در بورس کالای ایران به شمار می رود، چرا که محصول این استان برای صنوفی که خط تولید بیسکویت دارند، مناسب تر است.
منصوری افزود: هم اکنون این استان گندم مازاد دارد و در صورت نیاز این آمادگی وجود دارد که برای مصارف صنف و صنعت در بورس کالای ایران عرضه کند.
وی بیان کرد: این اقدام مهم موجب می شود، خریداران با کسب اطلاعات لازم و بر مبنای نیاز خود گندم را خریداری کنند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان ادامه داد: هم اکنون 220 هزار تن موجودی گندم این استان را است که امسال نیز بر اساس پیش بینی ها 200 هزار تن از این محصول استراتژیک خریداری خواهد شد که در مجموع به 420 هزار تن می رسد.
وی ابراز کرد: این میزان گندم نیاز پنج ساله استان را تشکیل می دهد که طبق برنامه ریزی ها علاوه بر تامین نیاز داخلی استان، بخش زیادی نیز به استان های نیازمند آن ارسال خواهد شد و یا می توان از طریق بورس کالای ایران نیز برای معامله اقدام کرد.
منصوری خاطرنشان کرد: زنجان طی سال گذشته 120 هزار تن گندم به استان های تهران، خراسان رضوی، البرز، گیلان و یزد صادر کرد که امسال نیز این روند پیگیری می شود.
به گزارش ایرنا، هیات وزیران نحوه خرید تضمینی گندم برای سال 1396 را تعیین کرد و بر این اساس، دولت مقرر کرد محصول گندم استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، اردبیل و زنجان در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران برای مصارف صنف و صنعت معامله شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.