محمد نقی صالحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کانون برنامه های مفصل و متنوعی را در حوزه های مختلف برای کودکان و نوجوانان این استان پیش بینی کرده و یا در حال اجرا قرار دارد.
وی یادآوری کرد: تالیف و چاپ انواع کتاب برای کودکان و نوجوانان بخشی از فعالیت های مهم این کانون بوده، که از مدت ها قبل نسبت به جمع آوری و انتشار قصه های بومی و محلی استان اقدام شده است.
صالحی افزود: در این راستا فیلم هایی آموزشی، تربیتی با جلوه های هنری برای کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته و تا کنون 2فیلم ساخته شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن نسبت به فعال سازی سینمای کودک در این استان نیز اقدام شده است و بر این اساس شعبه ای دیگر در فرهنگسرای زندگی واقع در پارک بانوان ایجاد خواهد شد و کتابخانه ای باز نیز در این محل برای کودکان تدارک دیده شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: تلاش می شود با انجام برنامه های فرهنگی، هنری ، دینی و ادبی بتوان اوقات فراغت این قشر را بیش از گذشته غنی تر کرد .
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی که از آن به عنوان عصر فناوری اطلاعات و انفجار اطلاعات نام برده می شود ، ذهن و فکر کودکان را به شدت بمباران می کند و دستگاه های فرهنگی از جمله کانون پرورش و نوجوانان تولید محتوا را مورد توجه قرار داده است.
صالحی خاطر نشان کرد: چاپ کتاب هایی در ارتباط با حوزه دفاغ مقدس بویژه نوجوانی که در این حماسه نقش آفرین بودند، می تواند الگوی مناسبی را برای این قشر معرفی کرد.
8068/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.