فرماندار خدابنده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افزایش 400 درصدی اعتبارات این شهرستان نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: به عنوان مثال اعتبار این شهرستان در سال 92 از محل تملک دارایی ها، 80 میلیارد ریال بود که این رقم در سال های 94 و 95 به ترتیب به 180 میلیارد ریال و 300 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.
باب الله فتحی به افزایش اعتبارات شهرستان از محل 2 درصد فروش نفت نیز اشاره کرد و افزود: از این محل نیز طی سال های 94 و 95 به ترتیب 90 میلیارد ریال و 190 میلیارد ریال به خدابنده اختصاص پیدا کرد.

** گاز رسانی به 40 روستا و سه شهر شهرستان خدابنده با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال
وی ادامه داد: طی سه سال گذشته عملیات گاز رسانی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای 40 روستا و سه شهر شهرستان خدابنده انجام شد در حالی که طی هشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم تنها 15روستا و 2 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که در مواردی مثل شهر گرماب، عملیات گاز رسانی آن نیز در این دولت تکمیل شد.
فتحی اظهار کرد: در زمان حاضر نیز 75 پروژه گاز رسانی به روستاها در سطح شهرستان در حال انجام است که با تکمیل آن ها تا پایان امسال، حدود 80 درصد از روستاها در خدابنده از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

** انجام بیش از 300 کیلومتر عملیات آسفالت ریزی و روکش آسفالت با اعتبار یک هزار میلیارد ریال در خدابنده
فرماندار خدابنده گفت: طی سه سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال، بیش از 400 کیلومتر عملیات آسفالت ریزی و روکش آسفالت در سطح این شهرستان انجام شده است در حالی که طی هشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم این رقم 120 کیلومتر بود.
وی به پیشرفت 30 درصدی پروژه چهار بانده کردن محور سلطانیه - خدابنده اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از مراحل عملیات اجرایی این پروژه در دولت یازدهم انجام شده است و تا مرداد سال جاری نیز کمربندی شهر قیدار به طول 20 کیلومتر که بخشی از این پروژه است، به بهره برداری می رسد.

** هزینه 450 میلیارد ریال برای بهبود شاخص ها و تجهیز و راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی در خدابنده
فتحی اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بالغ بر 450 میلیارد ریال اعتبار در بخش بهداشت و درمان شهرستان خدابنده صرف بهبود شاخص ها و تجهیز و راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی شده است.
وی از احداث 30 خانه بهداشت روستایی جدید و تعمیر و تجهیز 100 خانه بهداشت دیگر طی سه سال گذشته در خدابنده خبر داد و افزود: طی این مدت، پنج مرکز سلامت در سطح این شهرستان احداث شده و عملیات تعمیر و تجهیز اساسی 23 درمانگاه نیز به انجام رسیده است.
فرماندار خدابنده گفت: با پی گیری های انجام شده، مجوز احداث بیمارستان 240 تختخوابی در این شهرستان صادر و با مصوبه دولت، ردیف اعتباری برای آغاز عملیات اجرایی آن در سازمان برنامه و بودجه باز شد.
وی افزود: احداث این بیمارستان دست کم نیازمند 800 میلیارد ریال اعتبار است که با باز شدن ردیف اعتباری برای این پروژه ملی، امیدواریم عملیات اجرایی آن ظرف دو سه سال آینده به پایان برسد.

** هزینه 450 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های عمران روستایی و تجهیز دهیاری ها در خدابنده
فرماندار خدابنده از تاسیس بیش از 60 دهیاری طی سه سال گذشته در سطح شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: با افزایش اعتبار دهیاری ها در دولت تدبیر و امید، فعالیت های خوبی در حوزه بهسازی معابر در سطح روستاها انجام گرفته و یا در دست انجام است.
فتحی اظهار کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز، طرح هادی در سطح 35 روستای شهرستان نیز طی سه سال گذشته اجرایی شد.
وی افزود: طی 2 سال گذشته حدود 50 دستگاه انواع ماشین آلات جهت انجام امور عمرانی و خدماتی به دهیاری های سطح شهرستان واگذار شد.

** انجام عملیات آبرسانی به 60 روستای خدابنده با اعتبار 200 میلیارد ریال
فرماندار خدابنده از انجام و تکمیل چهار مجتمع آبرسانی با اعتبار 200 میلیارد ریال برای آبرسانی به 60 روستا در این شهرستان خبر داد و گفت: دولت یازدهم برای تامین اعتبار در خصوص انجام پروژه های آبرسانی به روستاها مشکلی ندارد و تنها مساله در این بخش یافتن منابع آب سالم و مطمئن جهت مصرف است.
وی به اتمام طرح مطالعه آبرسانی به روستاهای شهرستان از سد تالوار اشاره کرد و افزود: از طریق انجام این پروژه قرار است آب شرب 150 روستای شهرستان با جمعیتی بالغ بر 83 هزار نفر تامین شود.

** اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از 4500 هکتار از اراضی خدابنده با اعتبار 300 میلیارد ریال
فرماندار خدابنده از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از چهار هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان طی سه سال گذشته با اعتبار 300 میلیارد ریال خبر داد و گفت: شهرستان خدابنده از حیث تجهیز زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری، جزو شهرستان های پیشرو در سطح کشور و استان است.
به گزارش ایرنا، به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در زمان حاضر 18 هزار هکتار از 30 هزار هکتار زمین های آبی در شهرستان خدابنده مجهز به سامانه های آبیاری تحت فشار است.

** تکمیل و بهره برداری از 12 فضای آموزشی در خدابنده با اعتبار 85 میلیارد ریال
فرماندار خدابنده از تکمیل و بهره برداری از 12 فضای آموزشی در سطح این شهرستان با اعتبار بالغ بر 85 میلیارد ریال و یک باب آموزشگاه استثنایی در شهر زرین رود خبر داد و گفت: تکمیل 9 پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش که در قالب 30 کلاس درس نیز در سطح شهرستان در دست اجرا است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.