علی مدقالچی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ثبت شرکت های مجاز امداد خودرو در سامانه 141 موجب افزایش ایمنی و اعتماد کاربران به خدمات امدادی در سفرهای جاده ای خواهد شد.
وی تاکید کرد: هرگونه تماس‌های غیررسمی و مشکوک تلفنی با مالکان خودروهای شخصی و عمومی تحت عنوان مراکز امداد خودرو و یا اجرای طرح صدور کارت هوشمند اشتراک و ارائه خدمات تعمیر خودرو و ارائه دیگر خدمات، غیر قانونی به شمار می رود.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: صدور کارت اشتراک به عنوان خدمات خودرویی فقط از سوی شرکت های سازنده و یا وارد کننده خودرو و شرکت های امداد خودرو دارای مجوز از سوی ادارات کل راهداری و حمل و نقل استان در حوزه راه های برون شهری و روستایی مجاز است و دریافت آن به اختیار مالکان خودرو بوده و در صورت تهدید ازسوی تماس گیرندگان، کلاهبرداری بوده و قابل پیگرد قانونی است.
مدقالچی یادآورشد: با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت امداد رسانی در جاده ها دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با همکاری مرکز مدیریت راه های کشور و به منظور آشنایی و آگاهی کاربران جاده‌ای و استفاده امدادخواهان از خدمات امدادی توسط افراد مجاز در جاده ها، اقدام به ثبت شرکت‌های مجاز امداد خودرو در سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌های کشور کرده است.
وی ادامه داد: از استان زنجان نیز چهار شرکت فعال و مجاز امداد خودرو در این سامانه به ثبت رسیده اند.
رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: با اقدام انجام شده شهروندان این استان برای دریافت اطلاعات، خدمات و آگاهی از وضعیت امدادرسانان در مسیرهای مواصلاتی کشور و از جمله استان زنجان می توانند با مرکز 141 این سازمان تماس تلفنی برقرار کنند.
مدقالچی تاکید کرد: تماس با این شماره سه رقمی ضمن سالم سازی ارتباط بین امدادخواهان و امدادگران خودرو، حمایت قانونی از شرکت‌های امداد خودروی مجاز نیز انجام و موجب ایجاد محدودیت‌ برای فعالیت شرکت‌های غیرمجاز می شود.
مدقالچی خاطرنشان کرد: براساس قانون انجام هر گونه فعالیت در زمینه امداد خودرو در جاده های استان زنجان توسط بخش خصوصی مستلزم اخذ پروانه فعالیت از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان و رعایت ضوابط مصوب است.
وی، از همه مسافران جاده ای خواست، کاربرانی که در مسیرهای ارتباطی استان زنجان تردد دارند در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند موارد را با سامانه پیامگیر 3000990091 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان برای بررسی و رسیدگی به موضوع اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، 37 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در جاده های استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.