هدایت صفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این بیماران تحت پوشش 64 نفر را بیماران خاص، شامل بیماران مبتلا به پیوند کلیه، تالاسمی، دیالیزی و ام اس تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: 704 نفر دیگر را نیز بیماران صعب العلاج و مبتلایان به انواع سرطان، انواع سندرم، اختلالات شدید جسمی و حرکتی، اختلالات مزمن عصبی، بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های شدید استخوانی هستند.
صفری افزود: شمار بیماران خاص و صعب العلاج و سرطانی تحت پوشش کمیته امداد این استان طی سال گذشته 650 بیمار بود که پس از پالایش های دقیق انجام شده این رقم افزایش یافته است.
وی بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش است که با مشارکت آنها خدمات موثری به جامعه هدف ارائه می شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: بر این اساس تفاهم نامه همکاری به منظور همبستگی و هم افزایی برای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات سلامت به بیماران تحت پوشش این نهاد با انجمن خیریه مهرانه این استان منعقد شد.
وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه امکانات متقابل برای ارائه خدمات آموزشی و پیشگیری از ابتلا به سرطان به ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان فراهم شد و علاوه بر آن آشنایی مددجویان با این نوع بیماری می تواند به تشخیص و کنترل بهتر آن منتهی شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 3 هزار و700 دانشجو و دانش‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.