محمد محمدی قیداری روز شنبه در مراسم تجلیل از 200 مددجوی موفق بهزیستی در زمینه اشتغال و کار آفرینی افزود: یکی از کارهای بهزیستی واگذاری مسکن به خانواده های دارای 2 معلول بود، که 177مسکن تحویل آنها شده است.
وی اظهار کرد: یکی از علت های شایع نابینایی توجه نکردن به درمان تنبلی چشم است که حدود 80 درصد کودکان سه تا 6 ساله این مشکل را دارند و همه ساله در آبان ماه در 10 مرکز دائمی استان مورد معاینه قرار می گیرند و افراد مشکوک به متخصصان ارجاع داده می شوند.
محمدی افزود: غربالگری ناشنوایی نیز از دیگر برنامه های مهم بهزیستی این استان است که طی چند سال گذشته آغاز شده است و در این طرح کودکان یک تا 10 روزه مورد معاینه قرا می گیرد و موارد مشکوک نیز به متخصصان ارجاع داده می شود.
به گفته ی، محمدی سال گذشته 22 نوزاد ناشنوا تشخیص داده شدند و برای کاشت حلزون و اقدامات درمانی دیگر به متخصصان ارجاع داده شدند.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: پیشگیری اختلالات معلولیت های ناشی از ژنتیک نیز از دیگر اقدامات مهم این سازمان است که در 2 زمینه آگاه سازی گروه های هدف و انجام مشاوره های لازم به زوجین در آستانه ازدواج را شامل می شود.
وی بیان کرد: اجباری شدن مشاوره های ژنتیک نیز از جمله اقدامات مهم است، چرا که از 50 درصد معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی جلوگیری می کند.
محمدی افزود: پارسال هفت هزار معتاد به هشت کمپ اعتیاد این استان مراجعه کرده اند و در این رابطه نیز معتادانی هستند که پس از رهایی از این معضل خانمانسوز مشغول به کار شدند و هم اکنون افراد موفق هستند.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی یکی از سازمانهای پیشرو در واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است و هم اکنون 90 درصد امور را واگذار کرده و به صورت غیر مستقیم با پنج هزار نفر همکاری می کند.
به گزارش ایرنا، در حوزه توانبخشی اطلاعات 19 هزار و 197 معلول در سامانه بهزیستی این استان ثبت شده است که بر این اساس خدمات متعددی به آنها ارائه می شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.