صفی الله کرامتی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شامگاه جاری سیل به خانه های مسکونی روستایی و محصولات باغی و زراعی در بخش های بزینه رود و مرکزی شهرستان خدابنده و بخش انگوران در شهرستان ماهنشان خسارت زد.
وی با بیان اینکه سیل به روستاهای گل تپه و زاغه لو در بخش بزینه رود و سریک و گوجه ییلاق در بخش مرکزی خسارت وارد کرد، ابراز کرد: این سیل که خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت و یک نفر در حال غرق شدن در سیل بود که توسط اهالی نجات یافت.
مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بیشترین خسارت ناشی از بارندگی در شهرستان ماهنشان نیز به علت بارش تگرگ است که به باغات و محصولات زراعی این شهرستان خسارت وارد کرد و و موجب آبگرفتی 2 منزل مسکونی در بخش انگوران شد.
کرامتی تاکید کرد: هم اکنون همه نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی حضور دارند و کمک رسانی و امداد به این مناطق توسط فرماندار شهرستان خدابنده و ماهنشان مدیریت می شود.
وی اظهارکرد: هم اکنون این فرمانداران در مناطقی که سیل به آن خسارت زده است حضور دارند.
مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان گفت: این سیل فقط خسارت مالی وارد کرده است که به زودی برآورد می شود.
کرامتی با تاکید بر اینکه سیل با دستکاری انسان در طبیعت اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: وقتی انسان موجب مسدودی مسیر سیل ها می شود، عواقب آن آبگرفتی منازل مسکونی است که برای جلوگیری از آن باید از تغییر و تحول و دست کاری در طبیعت خودداری کنیم تا شاهد خسارت های جانی و مالی برای خود و دیگران نباشیم.
وی از همه شهروندان خواست، هیچگاه راه های ورود و خروج آب رودخانه ها و چشمه ها را مسدود نکنند چرا که این امر موجب خسارت های غیرقابل جبران خواهد شد.
شهرستان خدابنده بزرگترین شهرستان استان زنجان در منطقه شمالغرب کشور است که از شمال به شهرستان زنجان و ابهر و از جنوب به استان های همدان و کردستان محدود می شود.
کشاورزی شغل رایج مردمان شهرستان ماهنشان است، وجود زمین های مرغوب و آب کافی به ویژه جریان داشتن رودخانه قزل اوزن در این شهرستان موجب رونق کشاورزی شده‌ این شهرستان 153 روستا و پنج دهستان دارد.
3001/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: مینا افشاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.