حجت محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 67 نفر برای داوطلبی در شورای اسلامی شهر خرمدره ثبت نام کرده بودند که از این تعداد صلاحیت 2 نفر به دلیل نقص مدارک باحراز صلاحیت نشد.
وی اظهار کرد: 119 نفر نیز داوطلب شورای اسلامی روستا در این شهرستان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد فقط 7 نفر انصراف خود را اعلام کرده بودند و همه آنها تایید صلاحیت شدند.
محمدی افزود: بر این اساس می توان گفت، شمار داوطلبان شوراهای روستایی این شهرستان نسبت به دور قبل 20 درصد و شوراهای شهر نیز افزایش 50 درصدی را نشان می دهد.
فرماندار خرمدره گفت: بر اساس ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و ماده 62 آئین نامه اجرایی قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هرگونه استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغ نامزد های انتخاباتی ممنوع است.
وی بیان کرد: طبق قانون تهیه و انتشار آگهی اسامی نامزدهای نهایی انتخابات شوراها نیز 18تا20 اردیبهشت اطلاع رسانی می شود و زمان تبلیغات انتخابات شوراها 21 تا 27 اردیبهشت است.
به گفته محمدی، درمدت تبلیغات هرگونه تخریب،تهمت و افترا درتبلیغات انتخاباتی چه در فضاهای عینی وچه در فضاهای مجازی غیر قانونی و قابل پیگیری است.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرمدره خاطرنشان کرد: طبق تبصره یک ماده 50 قانون انتخابات از سوم تا ششم اردیبهشت نیز داوطلبان احراز صلاحیت نشده برای شورای شهر فرصت دارند، شکایت خود را به هیات نظارت این استان تحویل دهند.
وی، سوابق تحصیلی داوطلبان شورای اسلامی شهر این شهرستان را به تعداد 65 نفر با مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و 2 نفر را با مدرک دیپلم ذکر کرد.
به گفته محمدی،در مناطق روستایی نیز 69 نفر در حد خواندن و نوشتن،36 نفر با مدرک دیپلم و فوق دیپلم، 13نفر با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و یک نفر دیگر نیز با مدرک حوزوی ثبت نام کردند.
به گزارش ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز جمعه 29 اردیبهشت سال جاری و همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.
شهرستان خرمدره با 407 کیلومترمربع مساحت معادل 1.8 درصد از وسعت کل استان و 65 هزار و 166نفر معادل 6.4 درصد از جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.