به گزارش ایرنا باب الله فتحی عصر شنبه در دیدار مردمی استاندار زنجان با اقشار مختلف مردم شهرستان خدابنده، افزود: با وجود این حجم اشغال زایی در شهرستان، به دلیل انباشت شمار بیکاران از سال های گذشته، همچنان در این بخش نیازمند اقدامات جدی هستیم.
وی ادامه داد: شهرستان خدابنده طی فعالیت دولت تدبیر و امید در کانون توجه دولتمردان در استان قرار گرفته و شاهد آن سفرهای متعددی است که توسط مسئولان و مدیران و مختلف به این شهرستان طی سه سال گذشته انجام شده است.
فتحی با بیان اینکه اقدامات موثری طی سه سال گذشته توسط دولت در سطح شهرستان انجام شده است، افزود: طی این مدت حداقل 500 میلیارد ریال به شهرداری های سطح شهرستان از سوی دولت کمک شده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم تا کنون، دست کم یک هزار میلیارد ریال اعتبار صرف راهسازی در شهرستان خدابنده شده است به طوری که شاخص برخورداری از راه های آسفالت در این شهرستان به 80 درصد رسیده است که این میزان در سال 92، 62 درصد بود.
فرماندار خدابنده گفت: طی سه سال گذشته بالغ بر 450 میلیارد ریال اعتبار در بخش بهداشت و درمان شهرستان خدابنده صرف بهبود شاخص ها و تجهیز و راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی شده است.
فتحی از تاسیس حدود 60 دهیاری طی سه سال گذشته در سطح شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: با افزایش اعتبار دهیاری های سطح شهرستان به 250 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید، فعالیت های خوبی در سطح روستاها در دست انجام است.
وی افزود: در بخش کشاورزی نیز طی سه سال گذشته چهار هزار و 500 هکتار از اراضی آبی شهرستان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند که از این حیث خدابنده جزو شهرستان های پیشرو در این زمینه در سطح کشور و استان است.
فرماندار شهرستان خدابنده گفت: با پی گیری های متعدد انجام شده، مجوز احداث بیمارستان 240 تختخوابی در این شهرستان صادر و با مصوبه دولت، ردیف اعتباری برای آغاز عملیات اجرایی آن در سازمان برنامه و بودجه باز شده است که امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.
فتحی از اتمام پروژه گازرسانی به 50 روستای دیگر شهرستان خدابنده تا هفته دولت سال جاری خبرداد و افزود: طی سه سال گذشته عملیات گاز رسانی با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال برای 45 روستا و سه شهر شهرستان خدابنده انجام شد در حالی که طی هشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم تنها 15روستا و 2 شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که در مواردی مثل شهر گرماب، عملیات گاز رسانی آن در این دولت تکمیل شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.