سردار جهانبخش کرمی روز دوشنبه درمراسم تکریم و معارفه مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی استان زنجان افزود: دشمنان اسلام، انقلاب و ملت ولایی و شهید پرور ایران شب و روز با استفاده از جنگ نرم در صدد تغییر اراده، ایمان، اعتقاد و ارزش های دینی و اسلامی نوجوانان و جوانان هستند.
وی اظهار کرد: دشمنان قصد دارند از طریق رسانه های در اختیار، ماهواره و فضاهای مجازی، روحیه اسلامی، انقلابی و ولایی را از نوجوانان و جوانان ایران بگیرند و به همین منظور باید برای جلوگیری از شبیخون فرهنگی و حفظ این ذخایر ارزشمند (نوجوان و جوان) تلاش وافر و جدی تری داشت.
سردار کرمی، الگوسازی از شهدای دانش آموز را در مقابل هجمه فرهنگی دشمنان ضروری خواند و افزود: 36 هزار دانش آموز جان خود را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کردند که باید از سیره این شهدا بهره بیشتر گرفت و ایران اسلامی را در برابر زورگویان و شیاطین عالم حفظ کرد.
وی از تعلیم و تربیت دانش آموزان به عنوان یک رسالت مهم و تاثیرگذار یاد و اظهار کرد: برای تعلیم و تربیت این سرمایه و ثروت عظیم باید خالصانه و صادقانه و به دور از مسایل سیاسی و جناحی وارد عمل شد تا در پیشگاه شهدا و پروردگار، شرمنده نشد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: بسیج دانش آموزی، مجموعه مشترک سپاه و آموزش و پرورش است و در واقع خانواده ای بزرگ که به عنوان ذخیره انقلاب و نظام و آینده سازان کشور هستند در اختیار این 2 نهاد قرار گرفته است که در آینده از ارزش های اسلام و دین، دفاع خواهند کرد.
سردار کرمی افزود: این قشر عظیم و فرهیخته، فرصتی طلایی، ارزشمند و گرانقدر است و باید از این سرمایه و ثروت بر اساس رسالتی که بر دوش این دو مجموعه (سپاه و آموزش و پرورش) قرار گرفته است نهایت استفاده را کرد و با تلاش و مجاهدت به نتیجه رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به 29 فروردین 'روز ارتش جمهوری اسلامی' اشاره و اظهار کرد: ارتشیان دلاور و فداکار به همراه سایر نیروهای مسلح، شب و روز برای تامین و حفظ امنیت ایران تلاش می کنند که این جای تقدیر دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز به اهمیت بسیج دانش آموزی در مدارس اشاره کرد و گفت: باید اندیشه و تفکر بسیجی را در میان دانش آموزان رواج داد و نوجوانان و جوانانی بالنده و پویا تربیت کرد.
حجت الاسلام علی متین افزود: جامعه امروز ایران برای بالندگی و پویایی بیشتر، نیازمند انسان های انقلابی و فراجناحی است و به چپ و راست نیاز ندارد.
وی اظهار کرد: نداشتن و یا کم داشتن دانشمندان بسیجی مشکل جامعه امروز ایران است و به همین خاطر فعالیت در بسیج دانش آموزی کار مهم و ارزشمندی است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه عظیم فرهنگی و موثر و معلم نیز عنصر تحسینی در جامعه است.
محمود عباسی افزود: مدارس استان زنجان از مقبولیت مردمی برخوردار است و در واقع مدارس و معلمان در امر تعلیم و تربیت فرزندان، امین و مورد قبول جامعه هستند که باید با استفاده از این فرصت، قشر فرهیخته، انقلابی و ولایی تربیت کرد.
وی به سند تحویل بنیادین در آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: سند تحول بنیادین یک میثاق ملی در آموزش و پرورش است که از طریق آن از تعلیم و تربیت یک بعدی عبور کرده و نقشه را در پیش روی ما قرار گرفته است.
عباسی با تاکید براینکه جوهره سند تحویل بنیادین، تربیت انسان می باشد که آموزش و پرورش استان زنجان در عملیاتی کردن این سند، دستاوردهای زیادی را داشته است و مسئولان ذیربط تلاش کرده اند تا دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت شوند.
وی افزود: آموزش و پرورش نمی تواند بحث تعلیم و تربیت در تراز جمهوری اسلامی را به تنهایی بر دوش بکشد و موفقیت هرچه بهتر و بیشتر در این عرصه نیازمند مشارکت پذیری و تعامل است که این مهم نباید نادیده گرفته شود.
در پایان این مراسم، هادی توفیقی از کارمندان سپاه زنجان به عنوان مسئول جدید بسیج دانش آموزی استان زنجان معرفی شد و از زحمات و تلاش های سرهنگ محسن احمدی تبار که سالیان متمادی در این مسئولیت انجام وظیفه کرده است با اهدا لوح، تقدیر شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.