مسعود اطاعتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع سرمایه گذاری خارجی ثبت شده این استان از سال 92 تا کنون به 433 میلیون دلار می رسد، این در حالی است که علاوه بر آن سرمایه گذاری ثبت نشده نیز در استان وجود دارد.
وی یادآورشد: 2 نوع سرمایه گذاری وجود دارد، که بخشی ثبت شده و بخشی ثبت نشده است.
اطاعتی اظهار کرد: هم اکنون شریک خارجی سرمایه گذار شرکت البرز ناب آرش، هفت میلیون دلار برای راه اندازی این واحد صنعتی وارد استان و عملیاتی کرده و مرحله ثبت آن در دست انجام است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری زنجان گفت: در صورتی که این میزان سرمایه گذاری جذب و به کارگیری شده ثبت شود، می توان گفت که 440 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان ثبت، جذب و به کارگیری شده است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت های سرمایه گذاری بسیاری از کشورهای ترکیه، چین، ژاپن، آذربایجان، آلمان و بلژیک در صنایع این استان سرمایه گذاری کرده اند که بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری آنان هنوز ثبت نشده است و یا در مسیر جذب قرار دارد.
اطاعتی ادامه داد: شرکت طوبا کوینتر اینترنشنال ژاپن سال 94 با عنوان شرکت JTI پارسیان، با خرید واحد صنعتی آرین توتون صنعت وارد این استان شده است که تا شهریور سال جاری با ثبت سرمایه گذاری انجام شده، میزان سرمایه گذاری آن به 120 میلیون دلار علاوه بر سرمایه گذاری اولیه می رسد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری زنجان گفت: پس از سرمایه گذاری 120 میلیون دلاری اولیه این شرکت، 50 میلیون دلار سرمایه گذاری جدید نیز شده است و تا شهریور امسال 70 میلیون دلار صرف توسعه این واحد صنعتی می شود.
به گفته اطاعتی به این ترتیب میزان سرمایه خارجی ثبت شده و ثبت نشده در این استان تا شهریور امسال به بیش از 680 میلیون دلار می رسد.
وی از ورود سرمایه گذاران چینی برای راه اندازی شهرک صنعتی تخصصی سرمایه گذاران چین در زنجان خبر داد و اضافه کرد: سرمایه گذاران چینی برای تولید توربین های بخار و گازی، این شهرک را راه اندازی می کنند.
اطاعتی ابراز کرد: این سرمایه گذاران بر اساس تفاهم نامه منعقد شده مرحله به مرحله زمین شهرک صنعتی را دریافت می کنند و همکاری استان متناسب با پیشرفت کار با آنان استمرار می یابد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری زنجان گفت: تعهد اولیه این چینی ها برای راه اندازی این شهرک صنعتی ورود 150 میلیون دلار سرمایه ارزی و 100 میلیارد ریال سرمایه ریالی است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.