حجت الاسلام محمد محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به استقبال باشکوه مردم این شهرستان برای شرکت در مراسم اعتکاف، اظهار کرد: در شهرستان ابهر 750 خانم و 474 نفر آقا در 10 مسجد شهری و روستایی در مراسم معنوی و نورانی اعتکاف شرکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 900 نفر در مراسم اعتکاف شرکت داشتند، بیان کرد: امسال تعداد معتکفان ابهری 30 تا 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با اشاره به برنامه های مختلفی که در مراسم اعتکاف اجرا می شود، خاطرنشان کرد: جشن میلاد امیرالمومنین(ع)، حلقه های معرفتی، پاسخ به سوالات شرعی، ویژه برنامه شب وفات حضرت زینب کبری(س)نمونه ای از این برنامه ها است.
وی یادآور شد: سخنرانان بومی و غیربومی، مبلغان خانم و آقا در جمع معتکفان حضور دارند و علاوه بر این کتابی با نام 'اعتکاف خوبان' که از سوی اداره تبلیغات اسلامی استان چاپ شده است در بین اعتکاف کنندگان توزیع شده است.
حجت الاسلام محمدی افزود: این کتاب در زمینه احکام اعتکاف، اعتکاف از دیدگاه خداوند، پیامبر اسلام و ائمه معصوم و نیز درباره آسیب هایی است که معنویت اعتکاف را تهدید می کند.
وی ابراز کرد: از نکات قابل توجه در مراسم معنوی اعتکاف امسال حضور پرشور و گسترده جوانان و نوجوانان است.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.