محمد شمشیری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تلاش کمیته های نوروزی برای استقبال از مسافران نوروزی، اظهار کرد: با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان عملکرد این کمیته در ایام نوروز مطلوب ارزیابی شد.
وی به افزایش 13 درصدی اقامت مسافران نوروزی در ابهر، تصریح کرد: در نوروز امسال 180 نفر میزان اقامت در هتل های شهرستان افزایش داشته است و در هتل آپارتمان ها نیز با 154 اقامت شاهد افزایش 7درصدی نسبت به سال قبل بودیم.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر با اشاره به افزایش 9 درصدی اسکان در مدارس با 980 نفر، بیان کرد: بیش از 24 هزار نفر در قالب 6 هزار و 91 چادر در پارک ها و بلوارها اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته افزایش 107 درصدی داشته است.
وی ابراز کرد: 49 هزار و 600 نفر از اماکن تاریخی، گردشگری و فرهنگی شهرستان ابهر بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 34 درصد افزایش داشته است.
شمشیری با اشاره به اینکه میزان فروش بلیت موزه باستان شناسی ابهر 36 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است، افزود: یکهزار و 808 نفر از این موزه بازدید کردند و تعداد بازدیدکنندگان خارجی از این موزه نیز قابل ملاحظه بود.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت 70 مورد بازدید و نظارت بر واحدهای مختلف خدمات مسافری صورت گرفت و در نتیجه این بازدیدها یک واحد متخلف پلمپ شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابهر تاکید کرد: با همکاری بخشداری ابهر 10 هزار نسخه نقشه گردشگری شهرستان طراحی و چاپ شد و روستاهای گردشگر پذیر ابهر توزیع شد و در شهرستان نیز نقشه های راهنمای گردشگری در بین مسافران توزیع شد.
وی یادآور شد: ارزش فروش صنایع دستی در 2 غرفه هتل لاله هیدج و نیز فروش لباس های محلی در ایام نوروز، 50 میلیون ریال بوده است.
شمشیری ابراز کرد: طرح ها و اقدامات مختلفی در راستای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در شهرستان ابهر توسط دستگاه های مختلف مانند آموزش و پرورش، سازمان جوانان هلال احمر، اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری ابهر به انجام شد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.